پاکستان خواهان احترام طالبان به زنان شد

  • انتشار: ۷ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 195745

نخست‌وزیر پاکستان در چهارمین روز نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از طالبان خواست که به حقوق بشر به خصوص حقوق زنان در افغانستان احترام بگذارند.

شهباز شریف؛ نخست‌وزیر پاکستان روز جمعه، ۶ میزان در مجمع عمومی سازمان ملل از طالبان خواست که به سوی ایجاد حکومت فراگیر حرکت کند.

او گفت که پاکستان از انتظارات جامعه جهانی حمایت کرده است و اسلام‌آباد از طالبان می‌خواهد که به حقوق بشر به ویژه حقوق زنان احترام بگذارد.

نخست‌وزیر پاکستان در چهارمین روز نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرد که پاکستان خواستار عادی‌سازی شرایط در زودترین فرصت ممکن در افغانستان است.

او تصریح کرد که در حال حاضر گروه‌های تروریستی، از جمله «داعش خراسان، تحریک طالبان پاکستانی، القاعده، فتنه‌الخوارج» و برخی گروه‌های دیگر در افغانستان حضور دارند.

آقای شریف همچنین از طالبان خواست که با تروریزم به ویژه با عاملان حملات مرگبار در پاکستان مبارزه کند.

پیش از این، وزیران خارجه آلمان، استرالیا، کانادا و هالند هفته گذشته هشدار دادند که اگر وضعیت زنان و دختران افغانستان تغییر نکند، از طالبان به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت خواهند کرد.

پیش از این نیز ایران و شماری از کشورهای منطقه از طالبان خواسته بودند حکومت فراگیر تشکیل دهد و حقوق زنان را رعایت کند.

طالبان اداره خود را همه شمول خوانده و درخواست‌های جهانی برای تشکیل حکومت فراگیر و رعایت حقوق بشر را دخالت در امور خود خوانده است.

طالبان همچنین ناامنی در پاکستان را موضوع داخلی این کشور دانسته و حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان تکذیب کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟