پاکستان از دور تازه‌ اخراج مهاجران افغانستانی خبر داد

  • انتشار: ۸ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: اخبار مهاجرینتیتر 2
  • شناسه مطلب: 192537

همزمان با ابراز نگرانی‌ها از وضعیت مهاجران افغانستان، رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که این کشور دور تازه‌ای اخراج مهاجران افغانستان را آغاز خواهد کرد.

روزنامه دان پاکستان امروز پنج‌شنبه، ۸ سنبله گزارش داده است که وزیر داخله این کشور در دیدار با معاون دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان، بر نقش سازمان ملل و جامعه جهانی در بازگشت مهاجران افغانستان تاکید کرده است.

محسن نقوی؛ وزیر داخله پاکستان روز گذشته با ایندریکا راتوات؛ معاون یوناما دیدار کرد و گفت که هیچ‌کسی اجازه ندارد بدون مدرک اقامت در پاکستان بماند.

او همچنین اعلام کرد که این کشور مرحله دوم اخراج مهاجران افغان فاقد مدرک را به زودی آغاز می‌کند.

در همین حال، روزنامه‌دان به نقل از یک منبع خود گزارش داد که در مرحله دوم اخراج مهاجران افغانستانی از پاکستان، مهاجرانی که دارای کارت‌ مخصوص شهروندان افغانستان (Afghan Citizen Card) هستند، نیز اخراج خواهند شد.

براساس آمار کمیساری عالی پناهندگان ملل متحد، حدود ۸۸۰ هزار پناهجوی افغانستانی با کارت مخصوص شهروندان افغانستان در پاکستان زندگی می‌کنند.

دور اول اخراج مهاجران افغانستانی در ماه میزان سال گذشته آغاز شد که حدود ۶۰۰ هزار پناهجوی افغانستانی از پاکستان اخراج شدند.

ایندریکا راتوات؛ معاون یوناما هم در این دیدار گفته است که سازمان ملل از نزدیک با مقام‌های طالبان روی بازگشت مهاجران افغانستانی کار می‌کند.

براساس آمار سازمان ملل، در حال حاضر ۱.۳ میلیون مهاجر دیگر افغانستانی با کارت‌های پی‌او‌آر(Proof of Registration) در پاکستان زندگی می‌کنند که اخیرا اعتبار آن از سوی حکومت پاکستان برای یک سال دیگر تمدید شد.

علاوه بر این، وزارت خارجه پاکستان ماه گذشته اعلام کرد که حدود ۴۴ هزار افغانستانی در پاکستان در بی‌سرنوشتی به سر می‌برند، در حالی که پرونده‌های مهاجرتی آن‌ها را کشورهایی چون امریکا، استرالیا، بریتانیا، کانادا و آلمان پذیرفته‌اند.

وزیر داخله پاکستان در بخشی از گفت‌وگوهایش با هیات سازمان ملل همچنین گفت که تحریک طالبان پاکستان حملات خود علیه پاکستان را از خاک افغانستان سازماندهی می‌کند. آقای نقوی افزود این حملات «باید متوقف شود.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟