وقوع ۳۵ رویداد امنیتی طی یک ماه در افغانستان

  • انتشار: ۱۷ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 193397

دیده‌بان امنیت افغانستان از وقوع دست‌کم ۳۵ رویداد امنیتی در افغانستان تحت حاکمیت طالبان طی یک ماه گذشته خبر داده است.

دیده‌بان امنیت افغانستان با نشر گزارش تازه‌ای اعلام کرده که ماه آگوست سال جاری دست‌کم ۳۵ رویداد امنیتی در افغانستان به وقوع پیوسته است.

براساس یافته‌های این نهاد،‌ ۲۴ مورد از رویدادها متعلق به جهبه مقاومت، ۵ مورد متعلق به جبهه آزادی، دو مورد متعلق به عاملان ناشناس و یک مورد متعلق به جبهه اقتدار مردم افغانستان بودند.

دیده‌بان امنیت افغانستان می‌گوید که داعش مسئول سه رویداد امنیتی است.

به گفته دیده‌بان امنیت افغانستان،‌ جبهه‌های ضد طالبان و داعش مدعی شده‌اند که ۶۹ عضو طالبان را در جریان ماه آگوست کشته‌ و ۵۲ تن دیگر را زخمی کرده‌اند.

در جریان این ماه، هفت غیرنظامی در حملات داعش کشته شده‌اند و ۱۸ تن دیگر زخم برداشته‌اند.

به گفته این نهاد، وقوع دو مورد نیز با عامل ناشناخته در ولایت های کابل؛ بر یک عضو انصارالله تاجیکستان و همچنین حمله بر آمر امر به معروف طالبان در ولسوالی مهمند دره ننگرهار به ثبت رسیده است.

در گزارش این نهاد آمده است که تعداد رویدادهایی را که جبهه‌های ضد طالبان برعهده گرفته اند در حدود ۳۶ درصد کمتر از ماه جولای بوده است.

گزارش می‌گوید:‌ «‌تعداد حوادثی که توسط منابع مستقل قابل تایید‌اند، بسیار کم‌تر از این رقم است. چنان‌چه از میان مجموع این ۳۵ رویداد، تنها ۱۷ مورد آن… با استناد به اسناد نشر شده و گزارش‌های موجود، توسط منابع مستقل تایید شده اند.»

طالبان در جریان سه سال گذشته بارها ادعا کرده‌اند که زیر حاکمیت آنان امنیت در افغانستان به طور کامل تامین شده است. هرچند رویدادهای امنیتی به شمول حملات داعش همچنان ادامه دارد.

هفته گذشته در حمله داعش در قلعه بختیار در حوزه ششم امنیتی شهر کابل ۲۳ تن جان باخته و ۲۰ نفر زخمی شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟