وزیر داخله ایران: اتباع غیرمجاز افغانستانی اخراج می شوند

  • انتشار: ۲۶ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: اخبار مهاجرینبین الملل
  • شناسه مطلب: 184763

وزیر داخله ایران در سفر به ولایت فارس گفت: اتباع غیرمجاز باید به کشورشان بازگردانده شوند.

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس گزارش می دهد، احمد وحیدی در حاشیه برگزاری ستاد ساماندهی اتباع و جلسه قرارگاه اجتماعی ولایت فارس گفت: اهمیت پرداختن به آسیب های اجتماعی و کنترل و مهار آن بسیار مهم و از سیاست های جدی دولت و مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی ولایت فارس گزارشی از انجام وظایف در قرارگاه اجتماعی ارایه دادند، گفت: اقدامات و زیرساخت‌های مناسبی در سطح ولایت فارس انجام گرفته و ایجاد شده است که می توان بعنوان الگو در سایر نقاط کشور نیز اجرا شود.

وزیر داخله ایران کنترل آسیب های اجتماعی را نیازمند مشارکت مردم دانست و گفت: بخش قابل توجهی از آسیب های اجتماعی حاصل فرهنگ منحط غربی است که جامعه را آزار می دهد و حل آن به تنهایی از عهده دستگاه ها و ارگان های دولتی بر نمی آید و باید مردم و حلقه‌های میانی برای مهار این معضلات وارد میدان شود.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی هایی که در سطح ولایت فارس انجام شده هماهنگی خوبی بین ارگان‌ها در این ولایت برای کنترل آسیب های اجتماعی ایجاد شده که امیدواری ها را در این حوزه و کنترل آسیب‌ها افزایش داده است.

وحیدی در ادامه به مسأله ساماندهی اتباع خارجی نیز اشاره کرد و افزود: باتوجه به ملاحظاتی که در کشور وجود دارد نمی‌توانیم اتباع غیرمجاز را بپذیریم و اصولاً سقف پذیرش اتباع عدد مشخصی و براساس نیاز بازار کار و اطلس مشاغل تهیه شده در وزارت کار است که برای ساماندهی هرچه بهتر این حوزه باید برنامه ریزی درستی صورت گیرد.

وزیر داخله ایران در خاتمه تاکید کرد: تمام اتباع غیرمجاز باید به کشورشان بازگردانده شوند و بخشی هم که به صلاح دید ولایت فارس مشکل و مانعی برای حضورشان نیست باید ساماندهی و نظارت دقیقی بر روند سکونت این قشر صورت پذیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟