وزیر خارجه پیشین تاجیکستان بازداشت شد

  • انتشار: ۳۱ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 185280

رسانه‌های تاجیکستان گزارش داده‌اند که همراه‌خان ظریفی؛ وزیر پیشین امور خارجه این کشور توسط از سوی نیروهای امنیتی ایت کشور بازداشت شده‌است.

بر اساس این گزارش‌ها آقای ظریفی روز ۱۲ جون توسط مقامات انتظامی این کشور بازداشت و تا ۱۶ جون در بازداشت‌گاه موقت وزارت داخله تاجیکستان نگهداری می‌شد.

او در این تاریخ به محل دیگری منتقل شده است و جزئیاتی از محل فعلی نگهداری او در دست نیست. رسانه‌های غربی نیز از تاجیکستان گزارش داده‌اند که اطلاعاتی درباره رهایی این مقام پیشین تاجیکستانی از زندان تایید نشده‌است.

مقامات تاجیکستان تاکنون به گونه رسمی موضوع بازداشت و یا رهایی وزیر سابق امور خارجه این کشور را تایید و یا تکذیب نکرده‌اند.

در گزارش‌ها آمده که بازداشت و بازجویی از ظریفی با «موضوعات اقتصادی» حین ساخت و ساز ساختمان جدید وزارت امور خارجه تاجیکستان در زمانی که وی مسوولیت این وزارتخانه را بر عهده داشت، مرتبط است.

از طرفی هم منابع گفته‌اند که سعیدجعفر عثمان‌زاده؛ نماینده پارلمان و رییس سابق حزب دموکرات تاجیکستان که متهم به تلاش تصرف قدرت بود، بازداشت شده است. به گفته منابع تاجیکستانی، ظریفی با عثمان‌زاده ارتباط داشته است، اما به طور قاطع معلوم نیست که که آیا بازداشت وی با پرونده رییس سابق حزب دموکرات تاجیکستان ارتباط دارد یا خیر.

همراه‌خان ظریفی ۷۵ سال داشته و در حال حاضر بازنشسته است. وی در سال‌های ۲۰۰۶-۲۰۱۳ میلادی مسوولیت وزارت امور خارجه تاجیکستان را بر عهده داشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟