وزیر تجارت طالبان: روابط اقتصادی ما با کشورها به خاطر «رضای خدا» است

  • انتشار: ۶ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 185714

نورالدین عزیزی؛ وزیر صنعت و تجارت طالبان می‌گوید که فعالیت‌ها و روابط اقتصادی این گروه با کشورها به خاطر «رضای خدا» و «منافع مردم» است.

آقای عزیزی این سخنان را امروز سه‌شنبه، ۵ سرطان در اولین نشست «جستجوی راه بدیل تجارت افغانستان برای استفاده بهتر از بندر چابهار» که به ریاست او برگزار شد بیان کرد.

بر بنیاد اعلام وزارت صنعت و تجارت، آقای عزیزی در این نشست به ایجاد سهولت برای رشد صنعت و رونق تجارت تاکید کرده و گفت که جستجوی راه بدیل برای تجارت افغانستان، مسدود کردن سایر راه‌ها و بنادر نیست. او افزود که طالبان در تلاش آوردن سهولت بیشتر برای سکتور خصوصی است.

او در بخشی دیگر از سخنانش گفت: «امارت اسلامی افغانستان [حکومت طالبان] درفعالیت‌ها و روابط اقتصادی خود با کشورها فقط رضای خداوند و منافع مردم خویش را در نظر دارد».

وزارت صنعت و تجارت گفته که اعضای کمیته تعرفه نیز در این نشست دیدگاه‌های شان را بیان کرده و آمادگی شان را برای همکاری و تطبیق فیصله کمیسیون اقتصادی طالبان اعلام کرده‌اند.

طالبان در حالی بر گسترش روابط اقتصادی و تجاری با جهان تاکید می‌کنند که هنوز هیچ کشوری این گروه به رسمیت نشاخته است و پس از تسلط این گروه بر افغانستان داد و ستد افغانستان با جهان با محدودیت‌ها مواجه شده‌است؛ هرچند برخی کشورها از جمله کشورهای آسیای میانه و ایران روابط اقتصادی خود با طالبان را گسترش داده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟