هیأت طالبان به رهبری ذبیح‌الله مجاهد در نشست دوحه شرکت می‌کند

  • انتشار: ۶ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 185720

وزارت خارجه طالبان اعلام کرده بر اساس تصمیم هبت‌الله آخندزاده؛ رهبر این گروه، ذبیح الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان هیات این گروه را در سومین نشست دوحه درباره افغانستان رهبری خواهد کرد.

این وزارت دیروز سه‌شنبه، ۵ سرطان در خبرنامه‌ای نوشته‌است که این موضوع پس از نشست هماهنگی برای مشارکت در نشست آتی دوحه به ریاست امیر خان متقی؛ سرپرست این وزارت اعلام شده‌است.

بر بنیاد اعلام وزارت خارجه طالبان در این نشست علاوه بر ذبیح الله مجاهد، نوراحمد آغا؛ معاون بانک مرکزی، عبدالحق همکار؛ معاون مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله و مشاوران وزارت صنعت و تجارت این گروه حضور خواهند داشت.

در نشست امروز مقام‌های وزارت خارجه طالبان در کابل درباره تحریم‌ها بر سیستم مالی و بانکی، چالش‌های بخش خصوصی و مبارزه با مواد مخدر نیز بحث و گفتگو شده‌است.

قرار است سومین نشست دوحه درباره افغانستان تا ۴ روز دیگر به میزبانی سازمان ملل متحد در پایتخت قطر برگزار شود.

چندین کشور، سازمان‌های حقوق بشری و کنشگران حقوق بشر خواهان تحریم این نشست از سوی نمایندگان ویژه کشورها برای افغانستان، به دلیل عدم حضور زنان و نبودن موضوعات حقوق بشری در دستور کار این نشست، شده‌اند.

با این حال سازمان ملل گفته که این نشست با حضور نمایندگان طالبان برگزار خواهد شد. منابع پیشتر گفته بودند که سازمان ملل تحت تاثیر فشارهای کشورها برای شامل ساختن زنان و جامعه مدنی در این نشست، تصمیم گرفته یک روز پس از این نشست با جامعه مدنی و زنان نشست آنلاین برگزار کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟