هویت یک عامل حمله بنوی پاکستان فاش شد؛ عثمان‌الله از لوگر و عضو طالبان افغانستان

  • انتشار: ۲۷ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادثبین الملل
  • شناسه مطلب: 187480

منابع امنیتی در پاکستان تایید کردند که عثمان‌الله کامران؛ یکی از حمله‌کنندگان به یک مقر ارتش در منطقه بنو در ایالت خیبرپختوان‌خوای این کشور از لوگر و عضو طالبان افغانستان بوده است. همزمان برخی اعضای طالبان و افراد وابسته به این گروه نیز او را «شهید» خطاب کرده و از حمله او به مقر ارتش پاکستان تمجید کرده‌اند.

یک منبع امنیتی پاکستان امروز چهارشنبه، ۲۷ سرطان در گفتگو با رسانه‌ها تایید کرد که عثمان‌الله کامران از ولایت لوگر افغانستان بود و نیز عضویت طالبان افغانستان را داشت.

حمله اخیر بر پایگاه نظامی پاکستان را جنگجویان حافظ گل‌ بهادر انجام دادند که به گفته ارتش پاکستان مقر آن‌ها در افغانستان است.

شبه‌نظامیان گروه حافظ گل بهادر؛ از فرماندهان تحریک طالبان پاکستان، روز دوشنبه این هفته همراه با یک فرمانده افغانستانی به یک پایگاه نظامی در بنو حمله کردند و طی ۲۴ ساعت درگیری با نیروهای پاکستانی، ۸ نفر آن‌ها را کشتند.

پیشتر وزارت خارجه پاکستان در واکنش به این حمله معاون سفیر طالبان را احضار کرد. این وزارت از حکومت طالبان خواست تا در مورد این حمله به‌طور کامل تحقیق کند و اقدامات فوری، قوی و موثر را علیه عاملان آن انجام دهد.

طالبان تاکنون به بیانیه وزارت خارجه پاکستان واکنش نشان نداده اما پیش این بارها فعالیت گروه‌هایی چون تحریک طالبان پاکستانی در خاک افغانستان را رد کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟