نماینده ویژه پاکستان: روابط ما با طالبان زیاد تیره نیست

  • انتشار: ۱۳ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 186276

آصف درانی؛ نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان می‌گوید که روابط کابل و اسلام‌آباد چندان تیره نیست و پاکستان امیدوار است که به زودی گفتگوهای رسمی این کشور با طالبان آغاز شود.

آقای درانی این سخنان را امروز چهارشنبه، ۱۳ سرطان در گفتگو با عرب نیوز پاکستان بیان کرده‌است. او در این گفتگو روابط تیره بین دو کشور را کم اهمیت جلوه داد و افزود که هر دو طرف مذاکرات پرباری را در قطر انجام داده اند و ابراز امیدواری کرد که مذاکرات رسمی میان آن‌ها به زودی انجام شود.

هیات پاکستان در حاشیه نشست دوحه در بحبوحه تشدید تنش ها همراه با افغانستان، ضیافتی را برای هیات طالبان برگزار کرد.

آصف درانی امروز به عرب‌نیوز گفت: امیدوارم گفتگوهای رسمی با افغانستان به زودی آغاز شود، اما نمی توانم هیچ چارچوب زمانی برای از سرگیری مذاکرات اعلام کنم.

به گفته او روابط دوجانبه پاکستان و افغانستان چندان تیره نیست؛ زیرا فعالیت های تجاری بین دو کشور ادامه دارد و سفارت پاکستان در کابل نیز برای اتباع افغان ویزا صادر می کند.

نماینده ویژه پاکستان همچنین با اشاره به نشست دوحه گفت که این نشست فقط یک تعامل غیررسمی بود و تاکید کرد که پاکستان کانال های دیگری برای شروع مذاکرات دوجانبه با طالبان دارد.

سهیل شاهین؛ رییس دفتر سیاسی دولت موقت افغانستان در قطر نیز به عرب نیوز گفت که تعامل قطر بین مقامات دو کشور یک تعامل غیررسمی بود؛ اگرچه این امید را ایجاد کرده بود که کابل و اسلام‌آباد راه‌هایی برای غلبه بر هرگونه سوء تفاهم بیابند.

او افزود: از روز اول، ما خواهان گسترش همکاری‌های اقتصادی میان افغانستان و پاکستان برای ثبات اقتصادی برای آن‌ها و خودمان بودیم. رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر تاکید کرد که تنش و روابط تیره هرگز به نفع کسی نخواهد بود.

این در حالی است که با افزایش ناامنی‌ها در پاکستان، این کشور طالبان را به حمایت از تحریک طالبان پاکستانی متهم می‌کند که از خاک افغانستان در حملاتی علیه آن کشور سازماندهی می‌کند. وزیر دفاع این کشور پیشتر گفته بود که ارتش این کشور در صورت نیاز در عملیات جدید عزم استحکام خاک افغانستان را مورد حمله قرار خواهد داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟