نظامیان ملی و مسلکی افغانستان: نظامیان پیشین برای مصونیت نظامیان داخل کشور از اظهارات علیه طالبان خودداری کنند

  • انتشار: ۳ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 191941

نظامیان ملی و مسلکی افغانستان از تمام نظامیان و جنرالان حکومت پیشین خواسته‌اند که در مورد اظهارات‌شان توجه کنند تا از تهدیدهای بیش‌تر توسط طالبان برای نظامیان داخل کشور جلوگیری شود.

نظامیان ملی و مسلکی افغانستان روز جمعه، ۲ سنبله، با نشر اعلامیه‌ای نوشته‌اند که پس از روی کار آمدن طالبان، قوای مسلح حکومت پیشین به طور روشن و پنهان مورد بازداشت، ترور و شکنجه قرار می‌گیرند.

در اعلامیه آمده است: «از تمان نظامیان با وقار و جنرالان قوای مسلح جمهوریت تقاضا می‌شود تا در مورد اظهارات‌شان در سایر اطلاعات جمعی با در نظرداشت تهدیدات حاکمیت امروزی به خاطر مصونیت همه نظامیان داخل کشور توجه کنند و از پیام‌ها و حرف‌هایی که باعث تهدیدات بیش‌تر می‌شود بهتر است خودداری شود.»

آنان افزوده‌اند که طی یک ماه گذشته شمار زیادی از نظامیان حکومت پیشین با وجود عفو عمومی توسط رهبر طالبان از سوی این گروه مورد حملات قرار گرفته‌اند.

به گفته آنان، کشورها، سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشری باید به این موضوع توجه کرده و آن را بررسی کنند.

به‌رغم اعلام عفو عمومی از سوی ملا هبت‌الله آخونزاده، رهبری طالبان، این گروه طی سه سال گذشته صدها نظامی حکومت پیشین را به اتهام‌های مختلف بازداشت، شکنجه و در مواردی حتا به قتل رسانده‌اند.

به تازه‌گی، این گروه روز چهارشنبه هفته گذشته یکی از فرماندهان ارتش دولت پیشین را که به دعوت کمیسیون تماس این گروه از ایران به کشور برگشته بود، در منطقه جنگل‌باغ از مربوطات ناحیه هفتم شهر جلال‌آباد بازداشت کرده‌ بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟