نابودی بیش از ۱۲۰۰۰ هکتار جنگل در کالیفرنیا بر اثر آتش سوزی

  • انتشار: ۲۸ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 185009

مقامات آمریکایی اعلام کردند که آتش سوزی جنگلی در شمال غرب لس آنجلس دیروز (یکشنبه) بیش از هزار نفر را از یک منطقه تفریحی در فضای باز تخلیه کرد و بیش از ۱۲۰۰۰ هکتار را تخریب کرده است.

وبگاه روزنامه الشرق الاوسط نوشت: «به گفته سازمان آتش نشانی کالیفرنیا، حدود ۴۰۰ آتش نشان مجهز به ۷۰ ماشین آتش نشانی و دو بولدوزر در حال مقابله با آتش هستند که تاکنون تنها ۲ درصد از آن مهار شده است. به گزارش رویترز، آتش سوزی در جنوب گورمن، کالیفرنیا، در حدود ۹۶.۵ کیلومتری شمال غربی لس آنجلس در حال شعله ور شدن است».

سازمان آتش نشانی کالیفرنیا اعلام کرد که آتش سوزی که از بعدازظهر روز شنبه آغاز شد، در حال حرکت به سمت جنوب شرقی به سمت دریاچه پیرامید است. از زمان وقوع آتش سوزی، حدود ۱۲۰۰ نفر از منطقه تفریحی دره هانگری که شامل مسیرهایی برای موتورسیکلت‌ها و وسایل نقلیه خارج از جاده است، تخلیه شده‌اند. تاکنون دو ساختمان ویران شده است.

سازمان آتش نشانی اعلام کرد: «تلاش برای مهار آتش سوزی جنگل‌ها به دلیل دمای بالا، رطوبت کم و وزش باد شدید با مشکل مواجه است و پیش بینی می‌شود تا ساعات آینده ادامه داشته باشد».

علاوه بر این، رسانه‌های آمریکایی کلیپ‌های ویدئویی منتشر کردند که نشان دهنده تلاش برای مهار آتش سوزی در جنگل‌های کالیفرنیا بود.

هواپیماهای آب پاش در حال تلاش برای جلوگیری از گسترش آتش هستند و آتش نشانان تمام اقدامات لازم را برای مهار بیشتر آتش انجام می دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟