مک‌کال: بایدن درباره نیروهای امریکایی در افغانستان دروغ گفت

  • انتشار: ۹ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 185938

در ادامه انتقادها از جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا، مایکل مک‌کال؛ رییس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان این کشور می‌گوید: «بایدن در مورد نیروهای امریکایی در افغانستان دروغ گفته است.»

مایکل مک‌کال؛ رییس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفته است که ادعای جو بایدن؛ رییس جمهور این کشور مبنی بر این‌که زیر اداره وی هیچ نیروی امریکایی در افغانستان کشته نشده، حقیقت ندارد.

بایدن در مناظره انتخاباتی با دونالد ترامپ؛ رییس جمهور پیشین امریکا، گفته بود که او یگانه رییس جمهور طی یک دهه است که تحت اداره وی هیچ نیروی امریکایی در هیچ نقطه جهان کشته نشده است.

مک‌کال اما اظهار کرد: «این دروغ است، آقای رییس جمهور. می‌خواهم به رییس جمهور بایدن ۱۳ نظامی را یادآوری کنم که در یک حمله تروریستی در دروازه ابی [میدان هوایی کابل] در ۲۶ آگست ۲۰۲۱، هنگام خروج مرگبار و بی‌نظم از افغانستان، زیر نظر او جان باختند.»

مک‌کال خاطرنشان کرد که این مرگبارترین روز برای امریکا طی بیش از یک دهه بود و به‌حیث لکه ننگی بر امریکا و سیاست خارجی امریکا برای نسل‌ها باقی خواهد ماند.

او افزود: «شرم بر او باد. شرم بر او به خاطر اظهارات عاری از احساسات اش که فداکاری کامل بسیاری از امریکایی‌ها را در زمان تصدی اش به عنوان فرمانده کل قوای مسلح نادیده می‌گیرد.»

در مناظره انتخاباتی، ترامپ نیز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را «شرم‌آوترین رویداد» در تاریخ ایالات متحده دانست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟