مک‌کال، بایدن و هریس را هم‌دست طالبان خواند

  • انتشار: ۱۰ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 192627

مایکل مک‌کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان امریکا، از سیاست جو بایدن، رییس جمهور و کامالا هریس، معاون او و نامزد حزب دیموکرات انتخابات این کشور در قبال زنان افغانستان به‌شدت انتقاد کرده است.

مک‌کال روز پنج‌شنبه، ۸ سنبله، گفته است که بایدن و هریس شرایط درج شده در توافق‌نامه دوحه که در زمان دونالد ترمپ امضا شد را نادیده گرفته و زنان افغانستان را تنها گذاشته‌اند.

او تأکید کرده است که جو بایدن و کامالا هریس باید به‌خاطر هم‌دستی با طالبان در سوءاستفاده از زنان افغانستان پاسخگو باشند.

رییس کمیته خارجی مجلس نماینده‌گان امریکا در ادامه سخنانش افزوده است: «در زمان رییس جمهور ترمپ، توافق دوحه خروج ایالات متحده از افغانستان را مشروط به این می‌کرد که آیا طالبان می‌توانند الزامات اساسی مانند احترام به حقوق زنان را برآورده کنند یا خیر.»

مک‌کال که می‌گوید، زنان افغانستان سزاوار بهترین‌ها هستند، طالبان را به اعمال شدیدترین محدودیت‌ها علیه این بخش از جامعه متهم کرده است.

این در حالی است که طالبان طی سه سال گذشته، محدودیت‌های بی‌شمار و شدیدی را بر زنان افغانستان وضع کرده‌اند.

هرچند طالبان در متن توافق‌نامه دوحه در زمینه آموزش، تحصیل و کار زنان تعهد سپرده بودند، اما تا کنون نه تنها که به آن عمل نکرده، بلکه محدودیت‌های بیش‌تری بر زنده‌گی زنان وضع کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟