ملاله یوسف‌زی به دختران افغا‌نستان: شما نیروی واقعی مقاومت علیه طالبان هستید

  • انتشار: ۲۶ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 194377

ملاله یوسف‌زی، برنده‌ی پاکستانی جایزه‌ی صلح نوبل و فعال حقوق بشر در پیامی به دختران افغا‌نستان می‌گوید که «شما نیروی واقعی مقاومت علیه طالبان هستید».

خانم یوسف‌زی در ویدیویی که بامداد امروز (دوشنبه، ۲۶ سنبله) در ایکس منتشر کرده، خطاب به دختران افغا‌نستان می‌گوید: «شجاعت شما برای من و مردم سراسر جهان منبع الهام است.»

او اضافه می‌کند که دختران افغا‌نستان با وجود منع‌شدن از رفتن به مکتب، امید خود را از دست نداده‌اند و راه‌هایی خلاقانه برای آموختن در خانه از طریق موبایل، تلویزیون و رادیو پیدا کرده‌اند.

ملاله یوسف‌زی خطاب به دختران افغا‌نستان می‌گوید که بدانید که من و با متحدان زیادی از سراسر جهان همچنان برای شما و برای پاسخ‌گو کردن طالبان مبارزه خواهیم کرد.

او می‌گوید که ما تا زمان بازگرداندن حقوق شما آرام نخواهیم نشست.

خانم یوسف‌زی از کسانی که پیامش را می‌شنوند نیز می‌خواهد که در راستای دسترسی دختران افغا‌نستان به آموزش کمک و بر دولت‌های‌شان فشار وارد کنند که طالبان را در برابر جنایات‌شان پاسخ‌گو سازند.

او از دختران افغانستان می‌خواهد که مبارزه‌ی خود را ادامه دهند و آنان کنارشان خواهند ایستاد.

طالبان از زمان تسلط دوباره بر افغانستان دختران بالاتر از صنف ششم را از رفتن به مکتب منع کرده‌اند و دانشگاه‌ها را نیز به‌روی دختران بسته‌اند.

ملاله یوسف‌زی پیش از این نیز بارها از ممنوعیت آموزش دختران در افغانستان انتقاد کرده و آن را بخشی از کارزار زن‌ستیزی طالبان دانسته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟