معاون مدیر اجرایی سازمان برنامه جهانی غذا: شرایط کنونی فلسطینیان وحشتناک است

  • انتشار: ۲۶ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 184713

کارل اسکائو معاون مدیر اجرایی سازمان برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP)، گفت: شرایط کنونی فلسطینیان وحشتناک است و به صراحت می‌توانم بگویم که مردم فلسطین درحال حاضر خواستار پایان جنگ هستند.

به نقل از الجزیره، معاون مدیر اجرایی سازمان برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) به سفر اخیر خود به نوار غزه اشاره کرد و افزود: من در این سفر شاهد ویرانی گسترده بودم و حس خستگی و فرسودگی مردم فلسطین را به خوبی درک کردم.

اسکائو با بیان اینکه برای جلوگیری از مرگ‌ومیر غیرنظامیان به دلیل سوء تغذیه، نه فقط نیازمند به توزیع اقلام غذایی در میان آنها هستیم بلکه دسترسی به آب و خدمات بهداشتی مناسب هم باید برای آنها فراهم شود، گفت: تأمین آب سالم و فراهم کردن شرایط بهداشتی مناسب برای فلسطینیان دو نیاز حیاتی مردم غزه برای ادامه حیات است.

معاون مدیر اجرایی سازمان برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد همچنین با تاکید بر اینکه شرایط کنونی فلسطینیان به دلیل دسترسی نداشتن به غذای کافی وحشتناک است و این موضوع فراتر از حیطه کاری سازمان ما است، اضافه کرد: مردم فلسطین در حال حاضر خواستار پایان جنگ هستند زیرا آنها به آخر خط رسیده‌اند.

اسکائو همچنین به درد و دل مردم غزه با او در این سفر اشاره کرد و افزود: در این سفر تعداد زیادی از فلسطینی‌ها با من درباره مشکلاتشان صحبت کردند از جمله «ام محمد» یک فلسطینی که به من گفت «ما چیزی برای خوردن و هیچ جایی برای خوابیدن پیدا نمی‌کنیم.»

سازمان برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) اعلام کرده است که گسترش جنگ مانع از ارسال کمک‌های این سازمان به غزه شده و انبارهای آنها در ماه ژوئن ۲ بار مورد حمله صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟