معاون دبیر کل سازمان ملل با برخی فعالان حقوق بشر افغانستانی گفتگو کرد

  • انتشار: ۶ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 185822

رزماری دی‌کارلو؛ معاون دبیرکل سازمان ملل که ریاست نشست دوحه با حضور طالبان و نمایندگان ویژه کشورها را بر عهده دارد، با شماری از فعالان زن و نمایندگان جامعه مدنی افغانستان گفتگوی محرمانه انجام داد.

منابع می‌گویند که گفتگو روز سه‌شنبه، ۵ سرطان به صورت مجازی برگزار شد و در آن اکرام افضلی، حاجى عبیدالله، احسان قانع، عبدالله احمدى، ماری اکرمی، مریم صافی، نرگس نهان، مریم رحمانی، نگینه یاری، حمیرا ثاقب و فاطمه گیلانی از فعالان جامعه مدنی افغانستان شرکت کردند.

به گفته منابع، معاون دبیرکل سازمان ملل در این نشست به فعالان افغانستانی گفته که نشست دوحه یک روند طولانی است که در چندین مرحله پیگیری خواهد شد.

همزمان منابع به رسانه‌ها گفته‌اند که فردا پنجشنبه یک نشست حضوری و مجازی فعالان افغانستانی با دیپلمات‌های برخی کشورها در سازمان ملل، برگزار خواهد شد.

سومین نشست دوحه به میزبانی سازمان ملل متحد قرار است روز دوشنبه آینده با حضور نماینده ویژه کشورها و هیأت طالبان به رهبری ذبیح‌الله مجاهد برگزار شود.

قرار بود در این نشست نمایندگان جامعه مدنی افغانستان و فعالان زن نیز حضور داشته باشند اما سازمان ملل حضور آنان را به خواست طالبان لغو کرد. این اقدام سازمان ملل خشم و نارضایتی کشورها و سازمان‌های حقوق بشری را به دنبال داشته است.

شماری از چهره‌های سیاسی مخالف طالبان نیز در نشست ویانا در اتریش با اشاره به این موضوع اعلام کردند که سازمان ملل از ماموریت اصلی خود خارج شده و دنبال سفیدنمایی طالبان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟