مسی از لیست ۱۰۰ بازیکن گران‌قیمت جهان خارج شد

  • انتشار: ۱۲ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: ورزشی
  • شناسه مطلب: 155486

با وجود درخشش ستاره آرژانتینی لیونل مسی با تیم آمریکایی‌اش اینتر میامی و قهرمانی در جام جهانی فوتبال در قطر در پایان سال گذشته، ارزش بازار او شروع به سقوط کرده است.

الجزیره نوشت: «به نوشته وب سایت آلمانی Transfermarkt که متخصص اقتصاد فوتبال است، برای اولین بار از سال ۲۰۰۷، اسطوره ۳۶ ساله آرژانتینی از لیست ۱۰۰ بازیکن گران قیمت حذف شد».
طبق این گزارش، «در زمانی که مسی به پایان دوران فوتبالش نزدیک می‌شود، با وجود دارا بودن عناوینی چون برنده هفت بار توپ طلا و بهترین بازیکن جهان، بهترین بازیکن لیگ تاریخ آمریکا و با ارزش‌ترین بازیکن حرفه‌ای تاریخ قهرمانی، او با ارزش ۳۵ میلیون دلاری، در رتبه۱۷۱ در رده‌بندی ارزش بازار بازیکنان قرار گرفته است».
مسی از فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۸ که ارزش بازار او در آن زمان به ۴۰ میلیون یورو می رسید از لیست ۱۰۰ بازیکن گران قیمت خارج نشده است، اما اکنون احتمالاً با گذشت زمان، ارزش بازار او به شدت کاهش می‌یابد.
ارزش بازار بازیکن به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها عبارتند از: سن، میزان تأثیر او در زمین و شرکت در مسابقات؛ ارزش بازار مسی در سال ۲۰۱۷ با ثبت ۱۸۰ میلیون یورو به بالاترین میزان خود رسید و پس از آن سال به سال کاهش یافت.

ارلینگ هالند نروژی و کیلیان امباپه فرانسوی با ارزش هر کدام ۱۸۰ میلیون یورو در صدر فهرست ارزش بازار بازیکنان قرار دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟