مرگ ۲۰۹ نفر بر اثر موج شدید گرما در هند

  • انتشار: ۳ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 185453

روزنامه «تایمز هند» با استناد به منابع مختلف دولتی گزارش داد که آمار تلفات موج گرما را در این کشور به ۲۰۹ نفر افزایش یافته است.

درحالی‌که وزارت صحت هند آمار تلفات موج گرما را در این کشور ۱۴۳ نفر گزارش داده است، یک رسانه هندی این تعداد را ۲۰۹ نفر اعلام کرد.

روزنامه تایمز هند با استناد به منابع مختلف دولتی، دیروز گزارش داد که از ابتدای ماه مارچ (حوت) تاکنون بر اثر موج گرما ۲۰۹ نفر در این کشور جان خود را از دست دادند درحالی‌که علاوه بر این تعداد گمان می‌رود که ۲۳۹ نفر دیگر نیز بر اثر این عامل جان باخته باشند.

طبق آمار این رسانه هندی بیشترین تلفات مربوط به دهلی و ایالت اوتار پرادش به ترتیب با ۷۶ و ۵۱ مرگ ثبت شده است. با این وجود وزارت صحت هند تعداد مرگ و میر ناشی از موج گرما را از اول مارچ تا ۲۰ جون (۱۱ حوت تا ۳۱ جوزا) ۱۴۳ مورد گزارش کرده است.

هند زمانی که دمای هوا در دشت‌ها بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد و در مناطق تپه‌ای آن ۳۰ درجه سانتی‌گراد یا بیشتر باشد، موج گرما اعلام می‌کند.

در هفته‌های اخیر، بخش‌هایی از پایتخت هند دمای هوا را تا ۵۱ درجه سانتی‌گراد گزارش کردند که باعث افزایش تقاضا برای برق شد. این امر منجر به قطع مکرر برق در این شهر شد که با بحران شدید آب نیز دست و پنجه نرم می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟