مرگ ناگهانی فوتبالیست غنایی در زمین فوتبال

  • انتشار: ۲۱ عقرب ۱۴۰۲
  • سرویس: ورزشی
  • شناسه مطلب: 160079

رافائل دوامنا، مهاجم ۲۸ ساله غنایی باشگاه اگناتیا در لیگ آلبانی، در حین یک مسابقه فوتبال، ناگهان به زمین افتاد و بر اثر سکته قلبی درگذشت.

دوامنای ۲۸ ساله در دقیقه ۲۴ دیدار دو تیم اگناتیا و پارتیزانی در چارچوب هفته سیزدهم لیگ آلبانی، ناگهان به زمین افتاد و دچار ایست قلبی شد.

کادر پزشکی فورا خود را به او رساندند و آمبولانس چند ثانیه بعد برای بردن او به بیمارستان وارد زمین شد اما تلاش‌های پزشکان کافی نبود و او در سن ۲۸ سالگی از دنیا رفت.

در پی مرگ این مهاجم غنایی، تمامی مسابقات ورزشی در کشور آلبانی به حالت تعلیق درآمد.

این مهاجم پرکار، سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های اف‌سی زوریخ، سالزبورگ، لوانته و رئال ساراگوسا را در کارنامه داشت و ۹ مرتبه هم برای تیم ملی کشورش به میدان رفت.

رافائل دوامنا، مهاجم ۲۸ ساله غنایی تیم اگناتیا در سال ۲۰۲۰ دچار نارسایی قلبی شده بود. پزشکان برای تولید ضربان قلب مصنوعی و کمک به او، یک دستگاه دفیبریلاتور را در قلب او قرار دادند.

او پس از حدود دو سال این دستگاه را خارج کرد و علی‌رغم توصیه پزشکان بر خداحافظی از فوتبال، این پیشنهاد را نپذیرفت و فوتبال را کنار نگذاشت.

این بازیکن در مورد این تصمیمش گفته بود: «من هرگز به ترک فوتبال فکر نکردم. من مؤمن هستم، به خدا ایمان دارم. او برای من برنامه‌ای دارد. اگر خدا به من بگوید که باید متوقف شوم، می‌ایستم و اگر اتفاقی بیفتد، تقصیر من است.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟