مرگ بیش از ۱۰ زائر اردنی در حال انجام مناسک حج بر اثر گرما

  • انتشار: ۲۷ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 184905

تعدادی از زائران اردنی امروز یکشنبه در حین انجام مناسک حج و ایستادن در کوه عرفات بر اثر گرمازدگی و آفتاب زدگی جان باختند.

وبگاه عمون نوشت: «۱۱ نفر از اردنی‌ها که در حین انجام مناسک حج جان باختند عبارت‌ند از: طارق البستانجی، حسام البستانجی، طرفه ابابنه، سمر الخرابشه، اسمهان بنی نصر، محمد حمد الخوالده، اثرا الوردات، الوردات، حسین خلیل عبیدات، یوسره ابوجابر، طروش محمود الدلائین».

وزارت امور خارجه و امور خارج از کشور اردن اعلام کرد که اداره عملیات و امور کنسولی در حال پیگیری مرگ شش شهروند اردنی که در حال انجام مناسک حج بر اثر گرمازدگی رخ داده است، در حال انجام است.

مدیر اداره عملیات و امور کنسولی، سفیر دکتر «سفیان القده»، تأیید کرد که این وزارتخانه از طریق اداره عملیات و امور کنسولی و سرکنسولگری کشور در جده در حال هماهنگی با مقامات ذی‌صلاح سعودی در مورد مراحل دفن زائران و انتقال اجساد کسانی که خانواده آنها مایلند در اسرع وقت به اردن منتقل شوند، هستند.

سفیر القدس همچنین مراتب تسلیت و همدردی خود را با خانواده‌های آن یازده زائر ابراز کرد و از خداوند متعال رحمت واسعه و مغفرت واسعه خود را خواستار شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟