مجلس نماینده‌گان امریکا لایحه قطع ارسال پول به طالبان را تصویب کرد

  • انتشار: ۶ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 185758

تیموتی بروچیت، نایب رییس کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان امریکا از تصویب لایحه قطع کمک‌های‌ مالی خارجی به طالبان خبر داده است.

ویب‌سایت مربوط به کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان امریکا روز چهارشنبه، ۶ سرطان، به نقل از تیموتی خبر داده است که لایحه قطع دسترسی طالبان به کمک‌های مالی ایالات متحده، توسط این مجلس به تصویب رسیده است.

تیموتی بروچیت که ارایه‌دهنده این لایحه به کانگرس امریکا بود، تاکید کرده که نباید یک دالر مالیات‌دهنده‌گان ایالات متحده به دست «تروریست‌ها» برسد.

این مقام امریکایی روز گذشته از احتمال تصویب لایحه قطع دسترسی طالبان به کمک‌های مالی خارجی این کشور خبر داده بود.

او در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفته بود: « هر پولی که به طالبان برسد، بسیار ناپسند است. ما ۳۵ تریلیون دالر بدهی داریم و نیازی به تامین مالی دشمنان خود نداریم.»

گفتنی است که امریکا پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان تا کنون بیش از ۲.۸ میلیارد دالر را به‌‌عنوان کمک‌های بشردوستانه و توسعه‌ای به افغانستان زیر سلطه این گروه کمک کرده است.

این در حالی است که بیش از یک ماه پیش اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) گزارش داده بود که طی نزدیک به سه سال گذشته شرکای تطبیق‌کننده کمک‌های ایالات متحده در افغانستان، دست‌کم ۱۰.۹ میلیون دالر را به‌عنوان مالیه و پول صرفیه آب و برق به رژیم طالبان پرداخت کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟