مجاهد: با قاچاق مبارزه می‌کنیم

  • انتشار: ۱ عقرب ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 199351

پس از اظهارات مقام‌های ایرانی مبنی بر قاچاق مواد مخدر و کالا از مرزهای افغانستان به این کشور، ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان ادعا کرده است که این گروه اجازه قاچاق از مرزها را نمی‌دهد.

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات فرماندهی مرزبانی ایران گفته که این گروه اجازه قاچاق از مرزهای افغانستان را نمی‌دهد و به این امر پایبند است.

او افزود: «افغانستان در این راستا متعهد است و به هیچ گونه قاچاق اجازه نمی‌دهد. از کشورهای همسایه هم می‌خواهیم که در جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و قاچاق اشیای غیرقانونی اقداماتی داشته باشند و هم در مورد قاچاق انسان اقداماتی داشته باشند.»

علی‌احمد گودرزی؛ فرمانده مرزبانی ایران به تازگی گفته است که ۸۰ درصد قاچاق مواد مخدر به ایران از سمت افغانستان و پاکستان صورت می‌گیرد.

به گفته او پیشگیری از مهاجرت‌های غیرقانونی و قاچاق کالا به ویژه مواد مخدر دلیل اصلی دیوارکشی در مرز با افغانستان و پاکستان است.

فرماندهی مرزبانی ایران گفته: «براساس آسیب‌شناسی انتظامی و نظامی به خصوص در حوزه قاچاق مواد مخدر و مهاجرت، فعلاً اولویت با مرز ایران با پاکستان و افغانستان است که حدود ۸۰ درصد مواد مخدر کشور از این دو مسیر تامین می‌شود.»

طرح انسداد مرزها در شرق ایران در حال کار است که با هدف مقابله با ناامنی مرزی، جلوگیری از قاچاق سلاح، مواد مخدر و انسان صورت می‌گیرد.

قرار است در سه سال دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی در مرزهای مشترک میان ایران و افغانستان ساخته شود و منطقه شمال شرق ولایت‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی ایران را دربرمی‌گیرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟