لاوروف: داعش و القاعده منشأ تهدیدات تروریستی در افغانستان هستند

  • انتشار: ۲ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 185353

در ادامه ابراز نگرانی‌ها از وجود گروه‌های تروریستی در افغانستان، وزیر خارجه روسیه هم می‌گوید که به دلیل حضور داعش و القاعده افغانستان همچنان منشأ تهدیدات تروریستی است.

سرگئی لاوروف؛ وزیر خارجه روسیه می‌گوید که گروه‌های کاملا آماده جنگ داعش، القاعده و ساختارهای وابسته به آن‌ها، در افغانستان باقی مانده‌اند.

لاوروف پس از نشستی با وزیران خارجه سازمان پیمان امنیت جمعی هشدار داد: «تهدیدها همچنان از خاک افغانستان سرچشمه می‌گیرد.»

به گفته او لازم است گفتگوی اساسی‌تر با طالبان درباره مبارزه با تروریزم شود.

تاس و ریانووستی گزارش دادند که سرگئی لاوروف پس از نشست شورای وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در آلماتی به خبرنگاران گفت: «ما کمک به مبارزه با تروریزم را مهم می‌دانیم.»

نشست شورای وزیران خارجه سازمان پیمان امنیت جمعی روز گذشته در آلماتی قزاقستان برگزار شد.

وزیران خارجه روسیه، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و بلاروس در این نشست حضور داشتند.

سرگئی لاوروف با هشدار این‌که تهدیدات از افغانستان ادامه خواهد داشت گفت: «ما از ایجاد یک گفتگوی پایدارتر، دائمی و اساسی با هدف اجرای پروژه های خاص با طالبان که افغانستان را کنترل می کند، حمایت می‌کنیم.»

ایمانقلی تاسماگامبتوف؛ دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی نیز در این نشست گزارشی از وضعیت امنیت منطقه و تاثیر آن بر امنیت کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی را ارائه کرد.

وزیر خارجه روسیه در حالی از تهدیدات داعش و القاعده در افغانستان یاد کرده که گئورگی گریگوریویچ ماچیتیدزه؛ پژوهشگر یک انستیتیوت متعلق به وزارت خارجه روسیه در مقاله‌ای از روابط طالبان و القاعده هشدار داده است.

گئورگی گریگوریویچ می‌گوید که در کنار داعش خراسان، القاعده که تحت قیمومیت محجوب طالبان است، توجه فزاینده‌ای را به خود جلب می‌کند که برای اعضای آن پاسپورت، مسکن و در برخی موارد کار فراهم می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟