قمی: ایران بیش‌ترین آسیب را از بحران‌های افغانستان متحمل شده است

  • انتشار: ۱۲ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین المللتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 186153

حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده‌ ویژه ایران در افغانستان، می‌گوید که ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای که بیش‌ترین آسیب را از بحران‌های برخاسته از افغانستان متحمل شده، رویکرد سازنده‌ای نسبت به این کشور دارد.

قمی روز سه‌شنبه، ۱۲ سرطان، از دیدارش با نماینده‌گان ویژه کشورها در امور افغانستان خبر داده و افزوده که تهران رویکرد سازنده‌ای نسبت به افغانستان دارد.

قمی تأکید کرده که در حاشیه نشست سوم دوحه، با نماینده‌گان ویژه کشورها از جمله عربستان سعودی، ناروی، هالند، سویس، امارات متحده عربی، آلمان، ترکمنستان، نماینده ویژه اتحادیه اروپا و هیأت طالبان گفت‌وگو کرده است.

او خاطرنشان کرده که جست‌وجوی راه‌های بیرون رفت از بحران افغانستان، ایجاد ثبات و امنیت در این کشور محورهای مهم این نشست‌ها بوده است.

حضور مهاجران اهل افغانستان در ایران و حق‌آبه‌ای این کشور، از جمله مواردی بوده که تهران بارها نسبت به آن ابراز نگرانی کرده، اما همواره این کشور روابط دیپلماتیک خود را با طالبان حفظ کرده است.

حسن کاظمی قمی پیش از شرکت در نشست سوم دوحه گفته بود که امیدوار است گفت‌وگوهای این نشست به شکل‌گیری حکومت همه‌شمول در افغانستان منجر شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟