قربانیان طوفان هلن در امریکا به ۱۳۳ نفر افزایش یافت

  • انتشار: ۱۰ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 196245

رسانه‌های امریکایی از افزایش قربانیان طوفان سهمگین موسوم به «هلن» در این کشور خبر داده و اعلام کرده‌اند که شمار قربانیان این طوفان به ۱۳۳ تن افزایش یافته است.

رسانه‌های امریکایی گزارش دادند که براثر طوفان‌های شدید موسوم به «هلن» در ایالت‌های جنوب شرقی امریکا، دست‌کم ۱۳۳ نفر کشته شده‌اند.

بربنیاد گزارش‌ها، براثر وقوع طوفان برق خانه‌های نزدیک به سه میلیون شهروند امریکا نیز قطع شده است.

وزارت امنیت داخلی امریکا گفته که احتمالا تعدادی از میان ۶۰۰ نفر که براثر طوفان ناپدید شده‌اند نیز جان خود را از دست داده‌اند.

این طوفان که شدت آن تاریخی خوانده شده، در روزهای گذشته ایالت‌های کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی، جورجیا، فلوریدا، تنسی و ویرجینای امریکا را تحت تاثیر قرار داده است.

مقام‌ها در غرب کارولینای شمالی گفتند که صدها خیابان در این ایالت بسته شده و دست‌کم هزار نفر به پناهگاه‌ها منتقل شده‌اند.

در همین حال، صلیب سرخ امریکا علام کرد در سراسر امریکا ۱۴۰ پناهگاه برای ۹ هزار و ۴۰۰ نفر که براثر طوفان بی‌جا شده‌اند، فراهم کرده است.

طبق گزارش‌ها، طوفان کنونی در جنوب شرق امریکا بین ۱۴۵ تا ۱۶۰ میلیارد دالر خسارات مالی برجا گذاشته است.

قرار است جو بایدن؛ رییس‌ جمهور امریکا فردا (چهارشنبه، ۱۱ میزان) به ایالت کارولینای شمالی برود؛ جایی که بخش‌هایی از مناطق غربی آن بر اثر طوفان ویران شده است.

بایدن در روزهای گذشته گفت دولت فدرال از هر آنچه در اختیار دارد برای کمک‌ به بازسازی خسارات ناشی از طوفان استفاده خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟