فرمانده ستاد مشترک ارتش امریکا در سفری اعلام‌نشده وارد خاور میانه شد

  • انتشار: ۳ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 191945

خبرگزاری رویترز گزارش داده که جنرال چارلز بروان؛ فرمانده ستاد مشترک ارتش امریکا در سفری از پیش اعلام نشده عازم خاورمیانه شده‌است. این سفر همزمان با افزایش تهدیدهای ناشی از حمله احتمالی ایران به اسرائیل صورت گرفته است.

در گزارش رویترز آمده که این جنرال ارشد ارتش امریکا سفر دوره‌ای خود را از روز شنبه، ۲۴ آگست با ورود به اردن آغاز کرد و در ادامه قرار است طی روزهای آینده برای ملاقات و گفتگو با مقامات مصری و اسرائیلی راهی این دو کشور شود.

هدف از این سفر آن گونه که در گزارش رویترز آمده تلاش برای جلوگیری از تشدید تنش‌هایی است که می‌تواند به یک درگیری گسترده‌تر در منطقه تبدیل شود.

بنا به این گزارش، سفر دوره‌ای جنرال چارلز براون در حالی از روز شنبه آغاز شده که منطقه برای تهدید‌های ناشی از حمله ایران به اسرائیل آماده می‌شود.

ایالات متحده تلاش دارد تا هر چه زودتر مقدمات دستیابی به یک توافق دشوار آتش‌بس میان اسرائیل و حماس را که تضمین کننده آزادی گروگان‌های اسرائیلی خواهد بود، فراهم کند.

رییس ستاد مشترک ارتش امریکا معتقد است که حصول و اجرایی شدن چنین توافقی «می‌تواند به کاهش تنش‌ها کمک کند.»

از پیش از سفر به اردن به رویترز گفت: «در گفتگو با همتایانم به دنبال راه‌کاری برای جلوگیری از تشدید هر نوع تنش و کسب اطمینان از این موضوع خواهیم بود که کلیه گام‌های مناسب را برای مهار یک درگیری گسترده‌تر برداشته‌ایم».

دولت جو بایدن؛ رییس جمهوری ایالات متحده، در پی محدود کردن تبعات جنگ غزه بین حماس و اسرائیل است که اکنون یازدهمین ماه خود را سپری می‌کند.

این درگیری مرگبار تاکنون بخش‌های وسیعی از غزه را ویران و با خاک یکسان کرده، سبب تشدید درگیری‌های مرزی میان اسرائیل و جنبش حزب‌الله لبنان شده و به حملات نظامیان حوثی یمن علیه کشتی‌ها در دریای سرخ دامن زده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟