فدرال رزرو: ثروت آمریکایی‌ها به ۱۶۴ تریلیون دلار رسید

  • انتشار: ۲۴ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 194078

گزارش فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) نشان داد که ثروت آمریکایی‌ها در سه ماهه دوم سال جاری به ۱۶۳.۸ تریلیون دلار افزایش یافته که این افزایش به دلیل بالا رفتن قیمت املاک و مستغلات و همچنین بازار سهام بوده که رقمی بی‌سابقه است.

وبگاه شبکه الجزیره نوشت: «افزایش ثروت خالص خانوارها و مؤسسات غیرانتفاعی که در پایان سه ماهه اول به ۱۶۱ تریلیون دلار رسیده عمدتاً به دلیل افزایش ۱.۸ تریلیون دلاری ارزش دارایی‌های ناشی از مستغلات و افزایش ۷۰۰ میلیارد دلاری در ارزش‌های سهام بوده است».

در همان زمان، بدهی خانوارها با نرخ سالانه ۳.۲ درصد افزایش یافت که سریع ترین رقم از سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ بوده و بدهی‌های مربوط به شرکت‌ها در سه ماهه دوم سالانه ۳.۸ درصد افزایش یافته است، در حالی که در سه ماهه اول چهار درصد افزایش را تجربه کرده بود.

این گزارش همچنین نشان داد که نقدینگی در گردش با کمی کاهش روبه‌رو بوده، به طوری که کل موجودی بانک‌ها، صندوق‌های بازار پول و دارایی ارز خارجی در پایان ژوئن گذشته به ۱۸.۴۴ تریلیون دلار رسید و از رکورد ۱۸.۵۱ تریلیون دلار در پایان ژوئن گذشته کمتر شده است.

آخرین اطلاعات در مورد وضعیت مالی خانواده‌های آمریکایی کمتر از یک هفته مانده به جلسه بانک مرکزی ایالات متحده منتشر شده است که انتظار می رود طی آن تصمیمی برای کاهش نرخ بهره برای اولین بار از زمان رکود ناشی از همه گیری کرونا اتخاذ شود.

این گزارش تأکید کرد که سیاست گذاران باید با کاهش تورم و به امید جلوگیری از کندی بیشتر در بازار کار که می‌تواند اقتصاد را وارد رکود کند، تلاش کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟