علی باقری: مردم افغانستان تصمیم‌گیران اصلی کشور خود در همکاری با کشورهای همسایه و منطقه هستند

  • انتشار: ۲۸ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 184972

سرپرست وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگو با سرپرست وزارت امور خارجه طالبان گفته است که مردم افغانستان تصمیم‌گیران اصلی کشور خود در همکاری با کشورهای همسایه و منطقه هستند.

علی باقری ‌کنی، سرپرست وزارت امور خارجه ایران ناوقت روز یک‌شنبه، ۲۷ جوزا، با نشر پیامی در برگه ایکس از گفت‌وگوی تلفنی‌اش با امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه طالبان خبر داده است.

وی تصریح کرده است: «مردم افغانستان تصمیم‌گیران اصلی کشور خود در همکاری با کشورهای همسایه و منطقه هستند و اجازه دخالت به بازیگران خارج از منطقه را که سابقه مداخلات مخرب داشته و مسوول معضلات فعلی هستند، نمی‌دهند.»

او خاطرنشان کرده است که ایران و طالبان در همکاری و هماهنگی با هم برای حفظ ثبات و امنیت منطقه می‌کوشند.

از جانبی، علی باقری تاکید کرده است که کشورهای اسلامی باید در حمایت از مردم فلسطین و مقابله با اسراییل پیشتاز باشند.

گفتنی است که با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، این گروه روابط نزدیکی با تهران دارد، اما رژیم این گروه را به رسمیت نشناخته است.

چندی پیش ابوالفضل ظهره‌وند، سفیر پیشین ایران در افغانستان گفت که مسأله اصلی برای تهران تشکیل دولت فراگیر توسط طالبان است و این موضوع مبنای جمهوری اسلامی خواهد بود.

به گفته او، شرط تحقق دولت فراگیر در افغانستان برای ایران پابرجا است.

در همین حال، حسن ایلایک، یک خبرنگار ارشد «روزنامه الاخبار» وابسته به حزب‌الله لبنان روز شنبه هفته روان مدعی شد که طالبان به ایران از آماده‌گی‌شان برای اعزام هزاران جنگ‌جو به هدف مبارزه با اسراییل اطلاع داده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟