طوفان «ببینکا» پایتخت اقتصادی چین را تعطیل کرد

  • انتشار: ۲۶ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 194351

ده‌ها میلیون نفر در شانگهای و سراسر سواحل پرجمعیت شرقی چین به‌ دلیل طوفان شدید موسوم به «ببینکا» در خانه‌های خود پناه گرفتند و پروازها و حرکت کشتی‌ها و قطارها در قطب اقتصادی چین متوقف شد.

طوفان «بِبینکا» امروز دوشنبه، ۱۶ سپتامبر با سرعت ۱۵۰ کیلومتر به شانگهای رسید و با باران شدید و بادهای قوی، اختلالات شدیدی را در سراسر این کلان‌شهر اقتصادی چین ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی شینهوا، ببینکا قوی‌ترین طوفان از ۱۱ طوفانی است که در ۷۵ سال گذشته به این کلان‌شهر مهم چین رسیده است. پیش از این، قوی‌ترین طوفان در شانگهای «گلوریا» بود که در سال ۱۹۴۹ رخ داده بود.

تلویزیون دولتی چین گزارش داد که طوفان «ببینکا» باعث شده است که حرکت قطارها و کشتی‌ها در منطقه به حالت تعلیق درآید و تمام پروازها در دو فرودگاه اصلی بین‌المللی شانگهای لغو شود و بزرگراه‌ها نیز بسته شود.

شهرداری شانگهای اعلام کرده که این طوفان باعث «خسارات قابل توجهی در سراسر شهر» شده است، بیش از ۱۸۰۰ درخت را سرنگون کرده و ۳۰ هزار خانه را بدون برق گذاشته است.

گزارش شده است که ۴۱۴ هزار نفر در سراسر شهر به مکان‌های امن‌تر تخلیه شده‌اند و ده‌ها هزار نفر از پرسنل اورژانس نیز در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

انتظار می‌رود ببینکا به سمت شمال غرب حرکت کند و باعث باران شدید و بادهای شدید در ولایت‌های جیانگ سو، ژجیانگ و آنهویی چین شود.

هفته گذشته هم طوفان «یاگی» که سهمگین‌ترین طوفان امسال در قاره آسیا بود در نواحی جنوبی چین و کشورهای جنوب شرقی آسیا تلفات و خسارات گسترده‌ای به‌جا گذاشت.

وقوع طوفان‌های سهمگین و مرگبار در این وقت سال و در نواحی جنوب شرقی آسیا بی‌سابقه نیست. اما به گفته پژوهشگران، تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین، باعث افزایش تعداد و شدت بروز طوفان‌های مرگبار شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟