طالبان ۴۰۰ تانکر سوخت واردشده از طریق ایران را نپذیرفتند

  • انتشار: ۲۷ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 187483

رسانه‌های ایرانی گزارش دادند که طالبان دست‌کم ۴۰۰ تانکر سوخت که از مسیر این کشور وارد افغانستان شده‌اند را در گذرگاه مرزی ابونصر فراهی متوقف کرده و اجازه نداده‌اند که به مقصد نهایی برسند. طالبان تا کنون در این باره چیزی نگفته‌اند؛ اما در گذشته از برگشت‌دادن صدها تانکر سوخت بی‌کیفیت وارداتی به ایرانی خبر داده بودند.

خبرگزاری دولت ایران (ایرنا) امروز چهارشنبه، ۲۷ سرطان گزارش داده که مقام‌های ولایت خراسان جنوبی ایران در نشستی درباره «حل این مشکل» گفتگو کرده‌اند و تصمیم گرفته‌اند که این موضوع را از طریق نماینده ویژه ایران و وزارت خارجه آن کشور با طالبان حل کنند.

در گزارش آمده که این تانکرهای حامل سوخت صادراتی از مبدا کشور عراق هستند که از طریق ایران ترانزیت شده و وارد افغانستان شده‌اند. معاون والی خراسان جنوبی ایران گفته که هرچند سوخت از عراق به افغانستان صادر شده و ایران تنها مسیر ترانزیت آن بوده که مسوولیتی ندارد؛ اما به دلیل این که «رانندگان ایرانی هستند» پیگیری‌هایی برای رفع این مشکل انجام شده‌است.

او افزوده که دفتر نماینده ویژه ایران برای افغانستان و نمایندگی وزارت خارجه این کشور در این راستا هماهنگی کنند تا هرچه زودتر طرف افغانستانی سوخت مورد نظر را تحویل بگیرد یا اقدام لازم برای برگشت بار را انجام دهد.

این مقام ایرانی همزمان تاکید کرده که این موضوع نباید منجر به ایجاد خللی در تجارت مرزی ایران و افغانستان شود.

طالبان به صورت رسمی درباره متوقف کردن این تانکرهای سوخت که از مسیر ایران وارد افغانستان شده‌اند‌،‌ چیزی نگفته‌اند اما در گذشته صدها تانکر سوخت بی‌کیفیت را از این گذرگاه مرزی دوباره به ایران مسترد کرده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟