طالبان گزارش‌ها درباره حمله هوایی بر مهندسان چینی در مس عینک لوگر را رد کردند

  • انتشار: ۱۱ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 192765

پس از انتشار گزارش‌ها درباره حمله هوایی بر مهندسان چینی در معدن مس عینک لوگر، وزارت معادن و پترولیم طالبان این گزارش‌ها را «دور از واقعیت» خواند.

منابع درولایت لوگر در روزهای گذشته تایید کرده بودند که مهندسان چینی در معدن مس عینک در ولایت لوگر هدف یک حمله هوایی گرفته‌اند و این حمله تلفات نیز در پی داشته است.

به گفته منابع این حمله چند روز پیش انجام شده و تلفات نیز داشته است؛ اما میزان تلفات آن مشخص نیست و همچنین معلوم نیست که این حمله توسط کدام کشور یا گروه صورت گرفته است.

در همین حال وزارت معادن و پترولیم طالبان با نشر بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس این رویداد را رد کرده و آن را «دروغ» خوانده است.

در بیانیه آمده‌است: «در روزهای اخیر چنین شایعاتی از سوی دشمنان کشور در شبکه‌های اجتماعی پخش شده که بر انجنیران معدن مس عینک در ولایت لوگر حمله هوایی صورت گرفته است، این هیچ حقیقت ندارد».

طالبان حدود یک ماه پیش از آغاز کار معدن مس عینک لوگر خبر دادند و اعلام کردند که کار عملی این پروژه از ساخت یک سرک آغاز شده‌است.

چینی‌ها به شمول پروژه مس عینک چندین پروژه دیگر معادن را در اختیار دارند. پروژه مس عینک در زمان دولت پیشین افغانستان به چینی‌ها واگذار شده بود؛ اما به دلیل تهدیدات امنیتی، کار آن آغاز نشده بود که در حاکمیت طالبان، کار آن دوباره آغاز شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟