طالبان و دو موسسه تفاهم‌نامه‌هایی در زمینه ماین‌پاکی امضا کردند

  • انتشار: ۱۷ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصادامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 197333

اداره‌ رسیدگی به حوادث تحت کنترل اعلام کرد که با موسسه‌ ماین‌پاکی «هلو ترست» و موسسه‌ مهاجرت دنمارک به ارزش ۱۲ میلیون و ۷۰۵ هزار دالر تفاهم‌نامه‌هایی را در زمینه‌ ماین‌پاکی امضا کرده‌است.

این اداره در خبرنامه‌ای گفته‌است که این تفاهم‌نامه‌ها امروز سه‌شنبه، ۱۷ میزان امضا شده که سه تفاهم‌نامه آن با موسسه هلو ترست بوده است. این موسسه در زمینه ماین‌پاکی فعالیت می‌کند و ارزش تفاهم‌نامه‌های طالبان با آن ۱۲ میلیون و ۲۳۴ هزار دالر اعلام شده است.

این اداره گفته که موسسه‌ «هلو ترست» ساحات آلوده به ماین و مواد انفجاری باقی‌مانده از جنگ را در ولایت‌های هلمند، میدان وردک، غزنی، خوست، قندهار، زابل، ارزگان، هرات، فراه، غور، فاریاب، بلخ، ننگرهار، کنر و نورستان پاک‌سازی می‌کند.

اداره رسیدگی به حوادث گفته است که این موسسه همچنین به مردم در زمینه خطرات ماین‌ها و مواد انفجاری منفجرنشده، آگاهی‌دهی می‌کند.

در خبرنامه آمده که یک تفاهم‌نامه‌ دیگر با موسسه‌ بین‌المللی مهاجرت دنمارک به ارزش ۴۷۱ هزار و ۸۸ دالر امضا کرده است. بر بنیاد خبرنامه این اداره، این مقدار پول برای ماین‌پاکی و پاک‌سازی مواد انفجاری در ولسوالی سروبی کابل، کمک نقدی، ارتقای ظرفیت و همکاری‌های تخنیکی استفاده می‌شود.

ماین‌ها و بمب‌های باقی‌مانده از جنگ چهاردهه در افغانستان بارها قربانی گرفته و غیر نظامیان به ویژه کودکان در نتیجه آن کشته، زخمی و یا معلول شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟