طالبان نیروهای تی‌تی‌پی را از مناطق مرزی منتقل می‌کنند

  • انتشار: ۲ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادثبین الملل
  • شناسه مطلب: 185375

منابع رسانه‌ای گزارش داده‌اند که طالبان پاکستانی از مناطق مرزی افغانستان به ولایات دیگر منتقل می‌شوند.

منابع رسانه‌ای گزارش داده‌اند که طالبان در حال برنامه‌ریزی برای انتقال اعضای تحریک طالبان پاکستان از مناطق مرزی به سایر ولایات افغانستان است.

گفته می‌شود که این تصمیم پس از ماه‌ها گفتگو بین طالبان،‌ پاکستان و چین گرفته شده است.

به گفته منابع، طالبان در افغانستان در تلاش است تا جنگجویان تحریک طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) را از مناطقی در امتداد مرز پاکستان و افغانستان به ویژه در ولایت خوست به سایر ولایات افغانستان منتقل کند.

در همین حال، تحریک طالبان پاکستان نسبت به تصمیم طالبان در مورد جابجایی جنگجویان خود ابراز نگرانی کرده و مذاکرات در این زمینه هنوز ادامه دارد.

این تصمیم پس از حملات اخیر در پاکستان و حمله به شهروندان چینی در بیشام خیبرپختونخوا صورت می گیرد.
در پی حمله به موتر حامل انجنیران چینی در منطقه در منطقه بشام خیبرپختونخوا که در آن دست‌کم شش نفر از جمله پنج شهروند چین کشته شدند، تلاش‌ها برای جلوگیری از حملات طالبان با وساطت چین افزایش یافت.

این در حالی است که دولت پاکستان در طول نزدیک به سه سال گذشته که طالبان در افغانستان مجددا به قدرت بازگشتند، این گروه را بارها متهم کرده که به جنگجویان طالبان پاکستانی پناه داده است. گزارش‌ها هم حاکی است که اعضای ارشد تی‌تی‌پی و شمار زیادی از جنگجویان این گروه در افغانستان حضور دارند. هرچند طالبان این اتهامات را بارها رد کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟