طالبان: نام‌های قومی و شخصی جاده‌های افغانستان تغییر می‌کند

  • انتشار: ۱۲ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 186177

وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان اعلام کرد که در نشست کمیسیون نامگذاری اماکن این گروه تصمیم گرفته شده تا نام شماری از جاده‌هایی که براساس «نسبت‌های قومی و سلیقه‌ شخصی» نامگذاری شده‌اند به نام‌های تاریخی و پیشین آن تغییر کند.

تلویزیون ملی تحت کنترل طالبان گزارش داده که دومین نشست «کمیسیون نامگذاری مکان‌های مقدس، چهارراهی‌ها و جاده‌ها» به رهبری عتیق‌الله عزیزی؛ معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ این گروه برگزار شده است.

در گزارش آمده که در این نشست تصمیم گرفته شد تا شهرداری کابل کار روی دیزاین و ترتیب لوحه‌های جاده‌های شهر کابل که نام آن‌ها تغییر می‌کند را آغاز کند و اعضای این کمیسیون روند نصب آن را انجام دهند.

در این نشست همچنین فیصله شده که نام منطقه ده افغانان (زیر زمینی) شهر کابل به «چهارراهی فرهنگ» و چهارراهی سابق دانشگاه تعلیم و تربیه به «چهارراهی کتاب» نامگذاری شود. همچنین فیصله شده که لوحه جدیدی برای جاده انقره در منطقه شیرپور شهر کابل طرح شود.

در بخش دیگر این گزارش آمده‌است: «اعضای کمیسیون روی جا‌یگزین کردن نام شماری از جاده‌های که براساس نسبت‌های قومی و سلیقه‌ شخصی نامگذاری شده‌اند به نام‌های تاریخی و پیشین آن، تصمیم گرفتند».

پس از سقوط افغانستان به دست طالبان، این گروه نام‌های بسیاری از اماکن از جمله دانشگاه «استاد ربانی» و فرودگاه «حامد کرزی» در کابل و فرودگاه «عبدالعلی مزاری» در بامیان را تغییر دادند.

این گروه همچنین پیشتر نام جاده فیض محمد کاتب هزاره در غرب کابل که ساحه کوته سنگی را به دارلامان وصل می‌کند را دوباره به «جاده چهارقلعه چهاردهی» تغییر دادند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟