طالبان: ما را تنها نگذارید

  • انتشار: ۹ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 185954

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان از کشورهای جهان خواست که این گروه را تنها نگذارند. او همچنین گفت که طالبان به‌خاطر تعامل و حل مشکلات در نشست دوحه شرکت خواهند کرد.

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان، امروز شنبه، ۹ سرطان در یک نشست خبری اعلام کرد که این گروه به خاطر «تعامل با همه جهت‌ها و حل مشکلات» در سومین نشست دوحه شرکت می‌کند.

مجاهد همچنین از کشورها خواست که افغانستان را تنها نگذارند.

سومین نشست دوحه قرار است دهم و یازدهم سرطان با میزبانی سازمان ملل برگزار شود. نمایندگان ویژه کشورها در امور افغانستان در این نشست حضور خواهند داشت.

قرار است به نمایندگی از طالبان ذبیح‌الله مجاهد در راس یک هیات در این نشست شرکت کند.

مجاهد درباره سیاست و موقف طالبان گفت: «ما می‌خواهیم موضوعات مربوط به تعامل مثبت و سازنده به افغانستان را هم با سازمان ملل، کشورهای ذیدخل و با تمام کشورهای جهان حل نماییم و مسیر واحد را به خاطر بهبود وضعیت اقتصادی و ثبات همه‌جانبه پیدا کنیم.»

نشست دوحه درباره افغانستان در حالی برگزار می‌شود که برخی انتقاد کرده‌اند که سازمان ملل و عوامل دخیل در این نشست به شرایط طالبان در مورد تشریفات، دستور کار و شرکت‌کنندگان نشست تسلیم شده‌اند.

نصیراحمد اندیشه؛ نماینده افغانستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل، از ترتیب و سازمان‌دهی سومین نشست دوحه به فرمایش طالبان انتقاد کرده و گفته در این نشست به استثنای مردم افغانستان، مخالفان طالبان، زنان، جامعه مدنی و نیروهای جوان، همه بازیگران حضور دارند.

ریچارد بنت؛ گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان در مقاله‌ای در نیویارک تایمز نوشته نباید به طالبان اجازه داد از تهدید به شرکت نکردن در مذاکرات برای دیکته کردن شرایط خود استفاده کند.

آقای بنت هشدار داده که اگر زنان از نشست دوحه به خاطر حضور طالبان حذف شده باشند، هزینه آن بسیار سنگین است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟