طالبان: طی یک سال گذشته بیش از ۶۰۰ ساختمان را در کابل بسته کرده‌ایم

  • انتشار: ۲۲ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 193958

مسوولان اداره شهرداری طالبان در کابل می‌گویند که این اداره طی یک سال اخیر ۶۲۵ ساختمان را به دلیل نداشتن «فلتر هوا» بسته کرده است.

آنان روز پنج‌شنبه، ۲۲ سنبله، در برنامه حساب‌دهی طالبان گفتند که طی این مدت جریان «فاضل‌آب» ۸۲۵ ساختمان و منازل رهایشی به دریای کابل قطع شده است.

به گفته طالبان، در یک سال اخیر، ۱۲۵.۸۷ کیلومتر جاده عمومی و فرعی در بخش‌های مختلف شهر کابل اسفالت، کانکریت‌ریزی، سنگ‌فرش، توسعه و احداث شده است.

نصب و فعال‌سازی پنج هزار چراغ کنار جاده، ترمیم نُه هزار و ۷۰۰ پایه نورپرداز در نواحی مختلف شهر کابل، نصب لوحه‌های آدرس‌یابی در نواحی ۲۲ گانه و انتقال دو هزار و ۶۸ موانع از نقاط مختلف شهر از دستاوردهای دیگر این اداره در یک سال اخیر عنوان شده است.

براساس اطلاعات طالبان، حدود ۲۰۰ پروژه شامل احداث و کانکریت‌ریزی کوچه‌ها، کانال‌ها و سرسبزی پارک‌ها زیر پلان شهرداری این گروه در کابل است.

این پروژه‌ها در همکاری با دفتر (یو‌ان‌او‌پی‌اس) تطبیق می‌شود.

همچنان پاک‌کاری ساحات مزدحم نواحی مختلف شهر از وجود دست‌فروشان و کراچی‌ها، توقف موقتی فعالیت دو هزار و ۶۲۶ صنف مختلف به دلیل تخلف، شناسایی یک هزار و ۵۷ صنف بدون مجوز صنفی و صدور جواز فعالیت به ۱۱ هزار و ۹۵۷ صنف مختلف از کارکردهای دیگر شهرداری طالبان در کابل گفته شده است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که شهروندان کابل همواره طالبان را به اخاذی متهم کرده و گفته‌اند که این گروه به بهانه‌های مختلف از مردم، به‌ویژه دست‌فروشان پول جمع‌آوری می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟