طالبان: سازمان ملل می‌خواهد افغانستان را ناامن نشان دهد

  • انتشار: ۲ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 185347

به دنبال نشر گزارش آنتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر افزایش ناامنی در افغانستان طالبان این گزارش را تکذیب کرده و گفته‌اند که سازمان ملل می‌خواهد افغانستان را ناامن نشان دهد.

عبدالمتین قانع؛ سخنگوی وزارت داخله طالبان گزارش اخیر آنتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل درباره افزایش ناامنی در افغانستان را تکذیب کرد.

عبدالمتین قانع مدعی شده که «سازمان ملل متحد همیشه تلاش می‌کند وضعیت افغانستان را ناامن و بی‌ثبات نشان دهد.»

این در حالی است که دبیرکل سازمان ملل در گزارش جدید خود درباره افغانستان گفت که در سه ماه اخیر بیش از ۲۵۰۰ رخداد امنیتی در این کشور ثبت شده است.

به گفته آقای گوترش، ناامنی ماه‌های فبروی، مارچ و آپریل امسال، نسبت به سه ماه پیشتر افزایش ۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.

آقای گوترش در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت که این سیاست‌ها همچنین بر معیشت مردم افغانستان تأثیر می‌گذارد و بار بشردوستانه را افزایش می‌دهد.

دبیرکل سازمان ملل متحد وضعیت زنان در افغانستان را «اسفبار» و «یکی از بارزترین نمونه‌های قهقرایی حقوق زنان در سطح جهان» توصیف کرد.

او گفت: «زنان و دختران در افغانستان به‌طور سیستماتیک از حقوق و جایگاه خود در تمام عرصه‌های زندگی عمومی، از جمله تحصیل محروم می‌شوند، که تأثیر آن در سال‌های آینده محسوس خواهد بود.»

آقای گوترش تأکید کرد که تنها از طریق گفتگوی فراگیر و مشارکت معنادار زنان است که می‌توان به صلح بادوام و پایدار دست یافت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟