طالبان: در یک سال اخیر ورزشکاران کشور ۹۲ مدال از مسابقات خارجی کسب کرده‌اند

  • انتشار: ۱۷ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: ورزشی
  • شناسه مطلب: 193413

مسوولان ریاست عمومی کمیته المپیک، تربیت بدنی و ورزش زیر اداره طالبان می‌گویند که در جریان یک سال گذشته ورزشکاران رشته‌های مختلف افغانستان در مجموع ۹۲ مدال از مسابقات خارجی به دست آورده‌اند.

آنان روز شنبه، ۱۷ سنبله، در برنامه حساب‌دهی طالبان گفتند که این مدال‌ها شامل ۲۲ مدال طلا، ۳۰ نقره و ۴۰ برونز است.

براساس اطلاعات طالبان، کسب پنج مدال در بازی‌های المپیک آسیایی، راه‌یابی تیم ملی فوتسال به جام جهانی، قهرمانی تیم ملی ۱۷ سال فوتبال در مسابقات کافا و قهرمانی تیم ملی تکواندو در مسابقات «جی۲» از دستاوردهای دیگر این اداره در یک سال اخیر است.

مسوولان این ریاست همچنان افزودند که ورزشکاران افغانستانی با اشتراک در چهاردهمین دور بازی‌های اورا آسیا، مقام دوم را از آن خود کرده‌اند.

طبق اطلاعات، در این مسابقات که ورزشکاران از ۱۲ کشور آسیایی حضور داشتند، ورزشکاران افغانستان با کسب نُه مدال طلا، چهار نقره و پنج برونز به دستاوردهای چشم‌گیری دست یافته‌اند.

مسوولان ریاست کمیته المپیک زیر اداره طالبان همچنان خاطرنشان کردند که این ریاست در یک سال گذشته چهار هزار مسابقه تشویقی، مناسبتی و رسمی را میان ورزشکاران رشته‌های مختلف در کشور برگزار کرده است.

برگزاری دور سوم مسابقات والیبال، دور پنجم لیگ بزکشی، دور سوم لیگ فوتبال، دور سوم لیگ فوتسال و دور دوم لیگ غرسی از دستاوردهای دیگر این ریاست عنوان شده است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که طالبان پس از تسلط دوباره‌شان بر افغانستان، زنان و دختران را از ورزش محروم کرده و بر ورزشکاران مرد نیز محدودیت‌های شدید را وضع کرده‌اند.

در تازه‌ترین مورد، هفته گذشته مأموران امر به معروف و نهی از منکر طالبان حبیب‌الله حصین، مسوول فدراسیون کشتی بادغیس را به دلیل سرپیچی از دستور این گروه زندانی کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟