طالبان در لوگر بیش از ۱۶۰۰ جریب زمین را مصادره کردند

  • انتشار: ۱۰ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصادامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 196367

طالبان اعلام کرده‌اند که بیش از ۱۶۰۰ جریب زمین را در ولایت لوگر دولتی تشخیص و مصادره شده است.

وزارت عدلیه طالبان امروز سه‌شنبه، ۱۰ میزان اعلام کرده است که بیش از ۱۶۰۰ جریب زمین را در دشت قلعه وزیر در مرکز ولایت لوگر «امارتی» تثبیت کرده است.

این وزارت گفته که برخی اشخاص این زمین‌ها را از حدود ۱۸۰ سال پیش در مالکیت خود داشتند.

وزارت عدلیه طالبان با نشر اعلامیه‌ای افزوده که کمیسیون جلوگیری از غصب زمین این گروه با بررسی ادعای مالکیت اشخاص «بالای ۱۶۱۲ جریب و ۱۲ بسوه و ۱ بسواسه زمین» واقع دشت قلعه وزیر مربوط مرکز ولایت لوگر، این زمین را امارتی تثبیت کرده و ادعای اشخاص و افراد را باطل اعلام کرد.

به گفته این وزارت این حکم از سوی «محکمه اختصاصی رسیدگی به قضایای زمین‌های غصب‌شده امارتی زون مرکز» صادر شده است.

در اعلامیه آمده که این محکمه با بررسی «دقیق» اسناد و مدارک به این نتیجه رسید که حدود ذکر شده در اسناد با زمین مورد ادعا مطابقت نداشت و اسناد آنان دارای «ثبت محفوظ» نیز نبود.

اعلامیه افزوده که تاکنون این زمین‌ها در تصرف دولت بوده و «هیچ گونه تصرفات شخصی» در آن وجود نداشت.

وزارت عدلیه طالبان می‌گوید با ایجاد کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌ها و استرداد زمین‌های غصب شده به‌دنبال برگرداندن زمین‌های دولتی از «نزد غاصبان و زورمندان و ذوالید غیر شرعی» است و این روند در تمام ولایات افغانستان «به سرعت» ادامه دارد.

این وزارت افزوده که کمیسیون جلوگیری از غصب زمین برای بررسی «زمین‌های امارتی» در چهار زون کشور چهار محکمه اختصاصی و نیز در هر ولایت یک هیئت تخنیکی تشخیص و تثبیت زمین‌های غصب شده دارد که برای رسیدن به این اهداف کار می‌کنند.

این در حالی است که هیچ مرجع بی‌طرف در افغانستان نیست که بتواند به شکایات شهروندانی رسیدگی کند که می‌گویند طالبان به‌زور و با اتکا به قدرتی که از آن برخوردارند، زمین‌های آن‌ها را به نام «امارتی» ثبت کرده و از آن‌ها می‌گیرد.

طالبان زمین‌های دولتی را به نام این گروه ثبت می‌کنند.

طالبان می‌گویند که تاکنون زمین‌های زیادی را در مرکز و ولایات به عنوان زمین غصبی ثبت کرده و به مالکیت دولت بازگردانده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟