طالبان: حقوق‌ بشر یک «شعار مزخرف و ننگین» است

  • انتشار: ۱۰ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 192707

طالبان حقوق بشر را کلمه ننگین خوانده و می‌گویند که «حقوق بشر» «شعار مزخرف و ننگین» است.

عبدالمتین قانع؛ سخنگوی وزارت داخله طالبان امروز شنبه، ۹ سنبله به مناسبت روز خروج آخرین سرباز امریکایی از افغانستان، «حقوق بشر» را «شعار مزخرف و ننگین» خواند.

آقای قانع در بیانیه‌ای ناتو را «بزرگ‌ترین قوه نظامی و عسکری طاغوت» توصیف کرد.

سخنگوی وزارت داخله طالبان با نشر بیانیه‌ای به مناسبت خروج آخرین سرباز امریکایی از افغانستان گفت که مسلمانان باید «متحد و منسجم شوند» و با «کفار» مبارزه کنند.

این مقام طالبان همچنین حضور بیست‌ساله ایالات متحده امریکا و قوای ناتو در افغانستان را تجاوز به این کشور توصیف کرد و تأکید کرد که گروه طالبان به آن‌ها درس عبرت داده است.

سخنگوی وزارت داخله طالبان، نهم سنبله را روز به زانو درآوردن امریکا و خروج «فضیحت‌بار نیروهای ناتو» عنوان کرده و خروج امریکا از افغانستان را پیروزی گروه طالبان دانسته است.

طالبان پیش از این، ۲۴ اسد را نیز به‌عنوان روز پیروزی خود بر «اشغال امریکا و متحدانش» جشن گرفتند. طالبان این روز را رخصتی عمومی اعلام کرده و از سومین سالگرد ورود خود به کابل تجلیل کردند.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی اما در پاسخ به مناسبت روز خروج آخرین سرباز امریکایی از افغانستان، به مقامات طالبان نوشتند که این گروه هنوز هفته‌وار از امریکا پول دریافت می‌کند و حمایت ایالات متحده را با خود دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟