طالبان: تا اکنون ۱۰ میلیون سیمکارت دوباره ثبت شده‌اند

  • انتشار: ۱۸ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 186660

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی طالبان اعلام کرده است که تا اکنون ۱۰ میلیون سیمکارت شهروندان براساس طرزالعمل این وزارت دوباره ثبت شده است.

عنایت‌الله الکوزی، سخن‌گوی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی طالبان امروز (دوشنبه، ۱۸ سرطان) با نشر پستی در ایکس، این آمار را اعلام کرده است.

او افزوده است که در شهر کابل ۶۰ درصد از سیمکارت‌های شهروندان دوباره ثبت شده‌اند و ۴۰ درصد دیگر نیز در ماه‌های آینده ثبت خواهند شد.

سخن‌گوی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی طالبان گفته است که به تمام شرکت‌های مخابراتی دستور داده شده است که ماهانه ۲۵۰ هزار سیمکارت را ثبت کنند تا با تکمیل آن بتوانند سیمکارت‌های جدید از اداره‌ی تنظیم خدمات مخابراتی (اترا) بگیرند.

او افزوده است که تمام سیمکارت‌های فعال در افغانستان به حدود ۲۳ میلیون سیمکارت می‌رسد و به شرکت‌های مخابراتی دستور داده شده که برای ثبت آن‌ها ظرفیت خود را افزایش دهند و تیم‌های سیار ایجاد کنند.

وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی طالبان چندین ماه پیش به شرکت‌های مخابراتی دستور داد که تمام سیمکارت‌های توزیع‌شده و فعال را دوباره ثبت کنند.

پس از این دستور، شرکت‌های مخابراتی به‌صورت مرتب به مشتریان خود یادآوری می‌کنند که سیمکارت‌های خود را براساس پاسپورت و یا شناس‌نامه‌های الکترونیکی و کاغذی ثبت کنند تا از قطع شدن آن جلوگیری شود.

چندی پیش وزارت داخله‌ی طالبان نیز اعلام کرد که تلفن‌های همراه شهروندان افغانستان را ثبت می‌کند.

این اقدامات نگرانی‌های گسترده‌‌ی شهروندان را در مورد نفوذ طالبان به حریم خصوصی آنان و استراق سمع مکالمات تلفنی‌شان در پی داشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟