طالبان برای مبارزه با مواد مخدر «کمیسیون عالی» ایجاد کردند

  • انتشار: ۱۷ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 193431

مقام‌های طالبان از ایجاد «کمیسیون عالی مبارزه با مواد مخدر» خبر داده می‌گویند که رژیم این گروه طی سه سال گذشته دستاوردهای بی‌سابقه در زمینه مبارزه با مواد مخدر داشته است.

این کمیسیون که امروز شنبه، ۱۷ سنبله از سوی مقام‌های ارشد طالبان در کابل طی نشستی افتتاح شد. این مقام‌ها تاکید کردند که «مبارزه طالبان با مواد مخدر موفق بوده‌است».

مولوی عبدالکبیر؛ معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان در این نشست گفت که ارایه کشت بدیل به دهقانان و کمک در این بخش با افغانستان از مسوولیت‌های جامعه جهانی است. او افزود که طالبان به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان برضد دیگر کشورها و قاچاق و یا جرایم بین‌المللی استفاده کند.

او گفت: «در این بخش، همکاری کشورهای منطقه و جهان مهم است. ما باید به آن راهی تمرکز کنیم که کشورهای منطقه و جهان از ضرر مواد مخدر خودداری کنند».

یعقوب مجاهد؛ وزیر دفاع طالبان نیز در این نشست از کشورهای جهان انتفاد کرد و گفت که در زمینه مبارزه با مواد مخدر کار زیادی صورت گرفته اما اما جهان در این بخش تاحدی زیاد خاموش است.

سراج‌الدین حقانی؛ وزیر داخله طالبان نیز در این نشست گفت که در سه سال گذشته نزدیک به ۸۰ هزار عملیات در این بخش راه اندازی شده و بیش از ۲۰ هزار قاچاقبر مواد مخدر بازداشت شده‌اند.

او همچنین افزود که طالبان بدون امکانات و با «دست خالی» با مواد مخدر مبارزه می‌کنند و تاکید کرد که جامعه جهانی باید در بخش معیشت بدیل با امارت اسلامی بکند. او همچنین خواهان آزاد شدن پول‌های مسدود شده افغانستان از سوی امریکا شد.

امیرخان متقی؛ وزیر خارجه طالبان و شماری دیگر از مقامات این گروه نیز در نشست افتتاحیه کمیسیون مبارزه با مواد مخدر سخنرانی کردند و خواهان ارایه کمک‌های جهانی در بخش کشت بدیل برای دهقانان شدند.

طالبان می‌گویند که این کمیسیون وظیفه هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و ارایه تسهیلات به دهقانان در زمینه کشت جایگزین را دارد و حدود ۲۷ اداره دولتی در این کمیسیون عضویت دارند.

هرچند طالبان بارها از تقرب به صفر کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان خبر داده‌اند اما کشورهای همسایه و جهان همچنین از ادامه تولید و قاچاق مواد مخدر در این کشور ابراز نگرانی کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟