طالبان بار دیگر حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان را انکار کردند

  • انتشار: ۷ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 195787

پس از اظهارات شهباز شریف؛ نخست‌وزیر پاکستان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان تحت حاکمیت طالبان، معاون سخنگوی طالبان، این اظهارات را رد کرد.

حمدالله فطرت؛ معاون سخنگوی طالبان، امروز شنبه، ۷ میزان اظهارات شهباز شریف؛ نخست‌وزیر پاکستان مبنی بر تهدیدات منطقه‌ای ناشی از فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان را رد کرد.

او گفته که «هیچ گروه خارجی اجازه فعالیت در خاک افغانستان را ندارد.»

پیشتر نخست‌وزیر پاکستان، در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که در حال حاضر گروه‌های «تروریستی» همچون القاعده، داعش و تحریک طالبان پاکستان در افغانستان حضور و فعالیت دارند و تهدیدی برای منطقه و جهان هستند.

آقای شریف از طالبان خواست تا با گروه‌های تروریستی، به‌ویژه گروه‌های عامل حملات مرگبار در پاکستان، مبارزه کند. اسلام‌آباد تحریک طالبان پاکستانی را مسئول حملات مرگبار و افزایش ناامنی در این کشور می‌داند و طالبان را به حمایت و پناه دادن به تی‌تی‌پی متهم می‌کند.

طالبان بارها ادعای پاکستان مبنی بر حضور و فعالیت تی‌تی‌پی را در افغانستان رد کرده و مدعی است که افغانستان تهدیدی برای کسی نیست.

آقای فطرت نیز تأکید کرد که طالبان اجازه نخواهد داد از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده شود.

در همین حال، گزارش‌های متعدد سازمان‌های بین‌المللی حضور و فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان را تأیید می‌کنند.

پیشتر، شورای امنیت سازمان ملل در گزارشی از همسویی بین القاعده، طالبان افغانستانی و طالبان پاکستانی در خاک افغانستان هشدار داد.

این شورا اعلام کرد که طالبان پاکستانی با حمایت طالبان افغانستان، حملات خود را در خاک پاکستان گسترش داده و اردوگاه‌های تی‌تی‌پی با حمایت و مشارکت القاعده و طالبان افغانستانی، بر آموزش جنگجویان محلی افغانستانی و طالبان پاکستانی متمرکز است.

در گزارش شورای امنیت سازمان ملل آمده که طالبان پاکستانی از سلاح‌های بجا مانده در افغانستان برای هدف قرار دادن پاسگاه‌های مرزی و نظامی پاکستان استفاده می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟