طالبان از نهایی کردن کارشیوه «چینل‌های یوتیوب» خبر دادند

  • انتشار: ۲۷ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 194437

وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان اعلام کرد که این وزارت کارشیوه‌ای را برای چگونگی فعالیت «چینل‌های یوتیوب» در افغانستان را تهیه و آن را نهایی کرده‌است.

مسئولان این وزارت امروز سه‌شنبه، ۲۷ سنبله در نشست خبری ارائه گزارش یک‌ساله فعالیت‌های ادارات طالبان از نهایی‌سازی این کارشیوه خبر دادند.

آنان همچنین گفتند که کارشیوه صندوق خبرنگاران نیز تهیه شده است.

مقام‌های وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان درباره این طرح‌ها جزئیات بیشتر ارایه نکردند؛ اما منابع می‌گویند که مکلف کردن کانال‌های یوتیوب به پرداخت مالیات و وضع برخی محدودیت‌های دیگر بر یوتیوبران افغانستانی، بخش‌هایی از این کارشیوه است.

رشد گردشگری در افغانستان
وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان در این نشست همچنین از افزایش گردشگران خارجی در افغانستان در یک سال گذشته خبر دادند و گفتند که در این مدت ۹ هزار گردشگر خارجی از ساحات تفریحی و تاریخی این کشور بازدید کرده‌اند.

بر بنیاد گزارش این وزارت، طی همین مدت، ۹ میلیون گردشگر داخلی نیز ثبت شده‌اند. مسوولان وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفتند که این گروه متعهد به رشد صنعت گردشگری در افغانستان است و خیراً «انستیتیوت گردشگری و هوتل‌داری» را فعال کرده‌ که تعدادی از جوانان مصروف آموزش در این بخش اند.

آنان افزودند که ۳ هزار شرکت گردشگری ثبت این وزارت است که در آن هزاران تن به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم مصروف کار شده‌اند.

ثبت ۲۴۱۰ اثر باستانی
این وزارت همچنین می‌گوید که در جریان یک سال گذشته سروی علمی ۴۰۰ ساحه باستانی در ۱۴ ولایت کشور انجام شده، و به ۳۷۱ ساحه باستانی تثبیت و شناسایی شده است.

مسئولان وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان ثبت ۲ هزار و ۴۱۰ اثر باستانی و جلوگیری از قاچاق ۴۱۶ قلم اثر تاریخی را از دست‌آوردهای دیگر این وزارت طی سال گذشته عنوان کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟