صدور دومین معافیت سفر به وزیر داخله طالبان از سوی شورای امنیت

  • انتشار: ۷ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 185848

شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده که این شورا برای بار دوم به سراج‌الدین حقانی، وزیر امور داخله طالبان معافیت سفر به امارات متحده عربی صادر کرده است.

در بیانیه شورای امنیت آمده که این معافیت از ۱ تا ۵ سرطان برای اشتراک وزیر امور داخله طالبان در نشست «امنیتی و آشتی» صادر شده است.

براساس بیانیه، هدف سفر حقانی به ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، اشتراک در نشست‌های مربوط به امنیت منطقه‌ای، ثبات و صلح بوده است.

طالبان و دولت امارات متحده عربی تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

این دومین سفر سراج الدین حقانی به امارات متحده است.

در ماه گذشته خورشیدی هم کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد معافیت‌ ممنوعیت سفر برای سراج‌الدین حقانی، وزیر امور داخله طالبان، مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست‌الوزرا، عبدالحق وثیق، رییس استخبارات و نورمحمد ثاقب، وزیر حج و اوقاف این گروه را به‌منظور اشتراک در مراسم حج تایید کرده بود.

پس از سفر نخست حقانی به ابوظبی و دیدارش با مقام‌های ارشد امارات متحده عربی، متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفته بود که کشورهای عضو سازمان ملل باید تحریم مقام‌های طالبان را رعایت کنند.

گفتنی است که وزیر امور داخله طالبان به دلیل دست داشتن در حملات انتحاری، از جمله حمله‌ای که منجر به کشته شدن یک شهروند امریکایی شده بود، در فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد.

دولت امریکا نیز برای بازداشت وی ۱۰ میلیون دالر جایزه تعیین کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟