شمار شهدای نوار غزه به ۳۷هزار و ۵۵۱ نفر رسید + فیلم

  • انتشار: ۲ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 185394

وزارت صحت فلسطین اعلام کرد که از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ماه میزان۱۴۰۲) ۳۷ هزار و ۵۵۱ نفر در نوار غزه به شهادت رسیدند.

به نقل از شبکه المیادین، وزارت صحت فلسطین در نوار غزه در بیانیه ای اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، رژیم صهیونیستی در ۳ مورد جنایت جدید، ۱۰۱ شهروند فلسطینی را در نوار غزه شهید و ۱۶۹ نفر دیگر را زخمی کرده است.

بر اساس این بیانیه، از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ ماه میزان ۱۴۰۲) و همزمان با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» تاکنون ۳۷ هزارو ۵۵۱ فلسطینی در نوار غزه شهید و ۸۵ هزار و ۹۱۱ نفر دیگر هم مجروح شدند.

این وزارتخانه اضافه کرد که پیکر شماری از شهدا زیر آوار مانده و به دلیل تجاوزهای مستمر صهیونیست‌ها، نهادهای امدادرسان قادر به دسترسی و انتقال آنها نیستند.

این خبر در حالی منتشر می شود که سازمان جهانی صحت روز شنبه با انتقاد از توحش رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد که ساکنان این منطقه با شبح قحطی رو به رو هستند.

سازمان جهانی صحت همچنین به تداوم کودک کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه اشاره و اعلام کرد: هیچ توجیهی برای هدف قرار دادن مراکز درمانی وجود ندارد، اسرائیل احترامی برای قانون بین المللی قائل نیست.

سازمان یادشده همچنین هشدار داد که دمای بالا در نوار غزه ممکن است مشکلات سلامتی را تشدید کند.

در همین حال، سخنگوی سازمان جهانی صحت گفت: نوار غزه با یک فاجعه صحی مواجه و نیازهای جمعیت در این منطقه هر روز در حال افزایش است، زیرا بسیاری از شهروندان در یک مکان کوچک ازدحام کرده، با شبح قحطی رو به رو هستند و دسترسی به آب آشامیدنی وجود ندارد. همه اینها منجر به یک فاجعه واقعی، به ویژه یک فاجعه بهداشتی می شود.

«مارگارت هریس» اضافه کرد: نظام صحی با محدودیت‌ها و بمباران‌های مستمر مواجه است و بسیاری از شفاخانه ها کاملاً مختل شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟