شریف پاکستان را «قربانی تروریزم» خواند

  • انتشار: ۱۳ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 186210

شهباز شریف؛ نخست‌وزیر پاکستان در نشست خبری‌اش با رییس‌ جمهور تاجیکستان، هر دو کشور را «قربانیان تروریزم» خواند.

شهباز شریف؛ نخست‌وزیر پاکستان در نشست خبری با امامعلی رحمان؛ رییس‌ جمهور تاجیکستان گفت که این دو کشور قربانیان تروریزم اند.

او همچنین گفته است که پاکستان از سال‌های طولانی با بلای تروریزم روبه‌رو بوده و بهای سنگینی پرداخته است.

براساس گزارش جیونیوز، نخست‌وزیر پاکستان گفته است که این کشور از سال ۲۰۱۷ در تلاش ریشه‌کن کردن تروریزم است، او گفت که اکنون تهدید دوباره در حال افزایش است.

او با تأکید بر تعهد پاکستان به تلاش‌های جمعی علیه تروریزم اشاره کرده و گفته است که «پاکستان آماده‌ ارائه‌ همکاری در مبارزه با تروریزم است».

پاکستان افغانستان را منبع تهدید تروریزم می‌داند. به‌گفته‌ مقام‌های پاکستان، حملات در پاکستان پس از روی کارآمدن طالبان در افغانستان افزایش یافته است.

پاکستان می‌گوید که شبه‌نظامیان مخالف‌اش، از جمله طالبان پاکستانی در افغانستان پناهگاه دارند.

به‌تازگی خواجه محمد آصف؛ وزیر دفاع پاکستان گفته است که کشورش علیه طالبان پاکستانی حملاتی انجام داده و به عملیات خود ادامه می‌دهد.

تاجیکستان نیز می‌گوید که این کشور و آسیای مرکزی با تهدیدات تروریزم ناشی از خاک افغانستان مواجه‌ است.

در همین‌ حال، طالبان تأکید دارند که خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نمی‌شود.

نخست‌وزیر پاکستان در یک نشست خبری با امام‌علی رحمان، در دوشنبه بر ضرورت اتصال ریلی بین تاجیکستان، افغانستان و بندر کراچی برای تقویت تجارت و همگرایی منطقه‌ای تأکید کرده است.

به گزارش رسانه اکسپرس تریبون، شریف همچنین با رییس‌ جمهور تاجیکستان در مورد کریدور چین-تاجیکستان و افغانستان گفتگو کرده است.

آقای شریف در نشست خبری گفته است که پیش‌بینی می‌شود پروژه‌ کاسا هزار در سال آینده تکمیل شود و رونق منطقه را به همراه داشته باشد.

کاسا هزار از بزرگ‌ترین پروژه‌های آسیای مرکزی است که قرار است برق قرقیزستان و تاجیکستان را به افغانستان و پاکستان انتقال دهد.

آغاز کار این پروژه در سال ۲۰۱۶ در تاجیکستان با حضور مقام‌های این کشورها کلید خورده بود.

کار این پروژه در افغانستان هم در سال ۲۰۱۶ آغاز شد، اما تا اکنون تکمیل نشده است.

طالبان در ماه حوت سال گذشته‌ خورشیدی اعلام کرده بودند که ادامه‌ کار کاسا هزار از سرگرفته می‌شود، اما اطلاعات تازه از این پروژه منتشر نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟