سفیر قزاقستان حذف نام طالبان از فهرست «گروه‌های تروریستی» را اقدام مهم سیاسی خواند

  • انتشار: ۲۲ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 193970

علیم‌خان یسین گیلدییف؛ سفیر قزاقستان در کابل در دیدار با امیرخان متقی؛ وزیر خارجه طالبان اقدام دولت قزاقستان برای حذف نام طالبان از فهرست گروه‌های تروریستی را اتفاق مهم سیاسی خوانده است.

وزارت خارجه طالبان در بیانیه‌ای گفته‌است که امیرخان متقی امروز پنج‌شنبه، ۲۲ سنبله با سفیر قزاقستان در کابل دیدار کرده است. در بیانیه از قول سفیر قزاقستان آمده که او پذیرش سفیر طالبان در آستانه را به عنوان کاردار سفارت از دیگر اتفاقات مهم خوانده است.

سفیر قزاقستان اضافه کرده است که حذف نام طالبان از فهرست گروه‌های تروریستی آستانه و پذیرش سفیر این گروه در کشورش، دو رویداد مهم سیاسی بوده که در دوره مأموریت او در کابل رخ داده است.

امیرخان متقی نیز تاکید کرده است که روابط تجاری و سیاسی میان کابل و آستانه در حال بهبود است. او قزاقستان را به عنوان یک شریک مهم تجاری برای افغانستان معرفی کرده است.

قزاقستان در ماه جوزای سال جاری خورشیدی، نام طالبان را از فهرست گروه‌های تروریستی حذف کرد و هدف از این اقدام را تقویت روابط تجاری با این گروه اعلام کرد.

قزاقستان همچنین در اویل این ماه خورشیدی اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور اعتمادنامه سفیر طالبان برای این کشور را به عنوان «کاردار سفارت افغانستان در آستانه» پذیرفته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟