سخنگوی پیشین کاخ سفید درباره خروج از افغانستان شهادت می‌دهد

  • انتشار: ۱۲ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین المللتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 186096

پس از انتقادهای گسترده‌ نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره امریکا از خروج‌ آشفته و مرگبار نیروهای این کشور از افغانستان، جن ساکی؛ سخنگوی پیشین کاخ سفید موافقت کرده است که در یک مصاحبه تحقیقی درباره خروج امریکا از افغانستان در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان ایالات متحده حاضر شود.

رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند که جن ساکی؛ سخنگوی پیشین کاخ سفید در ماه جاری میلادی در کنگره این کشور شهادت خواهد داد.

این رسانه‌ها گفته‌اند اطلاعات که نزد او است، می‌تواند حاوی اطلاعات مخرب سیاسی در مورد خروج ایالات متحده از افغانستان و کشته‌شدن ۱۳ سرباز امریکایی در انفجار میدان هوایی کابل باشد.

این در حالی است که مایکل مک کال قرار است گزارشی را درباره خروج نیروهای ایالات متحده از افغانستان مبنی بر دستور بایدن، پیش از انتخابات ۵ نومبر در امریکا منتشر کند.

رسانه‌های امریکایی گفته‌اند که تحقیقات هیات کمیته روابط خارجی کانگرس تناقض‌های را میان آن‌چه که بایدن و کاخ سفید در مورد خروج گفته‌اند و آن‌چه در عقب پرده اتفاق می‌افتاد، دریافته است.

بر اساس این گزارش‌ها، کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا احتمالاً جن ساکی را در مورد هرگونه تفاوت احتمالی بین آن‌چه کاخ سفید به طور خصوصی می دانست و آن‌چه که به طور علنی از طریق دفاتر ارتباطات گفته می‌شد، تحت فشار قرار خواهد داد.

پیش از این مایکل مک کال؛ رییس کمیته روابط خارجی کنگره به خانم ساکی هشدار داد که اگر به این کمیته برای شهادت درباره خروج از افغانستان حاضر نشود، از هر ابزاری جهت احضار او استفاده خواهد کرد.

این در حالی است که جن ساکی؛ سخنگوی پیشین کاخ سفید در حال حاضر با یک شبکه خبری امریکایی موسوم به «ام اس ان بی سی» کار می کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟