سازمان ملل خواهان حمایت از پناهجویان افغانستانی در پاکستان شد

  • انتشار: ۱۸ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: اخبار مهاجرینتیتر 2
  • شناسه مطلب: 186654

فلیپو گراندی؛ کمیشنر عالی سازمان ملل متحد در دیدار با پناهندگان افغانستانی در پاکستان خواهان حمایت از آن‌ها توسط سازمان ملل متحد شد.

فلیپو گراندی؛ کمیسار عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، با نمایندگان پناهندگان افغانستانی از جمله زنان دیدار کرده و نگرانی‌های آن‌ها را شنیده است.

قیصر افریدی؛ سخنگوی کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان در پاکستان، به رادیو مشعل، بخش پاکستان رادیو آزادی گفته که گراندی برای سفر سه روزه وارد پاکستان شده و بر حمایت ملل متحد از پناهندگان افغانستانی تأکید کرده است.

فلیپو گراندی روز گذشته با اعضای شورای عالی مهاجران افغانستانی و شماری از زنان پناهجو و فعال در پشاور دیدار کرد.

سید آقا، یکی از اعضای شورای عالی پناهندگان افغانستانی که با فلیپو گراندی دیدار کرده و گفته که آن‌ها چندین موضوع را با این مقام سازمان ملل متحد شریک کردند.

او گفته: «این مقام سازمان ملل همه مشکلات پناهندگان ما را شنید و تعهد کرد که آن‌ها را حل کند. با حکومت پاکستان دیدار خواهد کرد و در مورد آن بحث خواهد کرد. یکی از پیشنهادهای تمدید کارت است. این تمدید گاهی برای دو ماه، گاهی برای شش ماه و گاهی برای هشت ماه صورت می‌گیرد. بنابراین، درخواست ما این بود که زمان بیشتری در تمدید کارت‌ها در نظر گرفته شود. همچنین بخش دیگر گفتگوهای ما در مورد آموزش و پناهندگان تازه‌وارد تمرکز داشت.»

پاکستان در ماه اکتوبر سال گذشته از اخراج پناهندگان بدون سند از آن کشور در ماه نوامبر همان سال خبر داد.

این روند از اول نومبر آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد و روزانه ده‌ها و حتی صدها تن از آن کشور اخراج می‌شوند. بر اساس گزارش‌های ملل متحد، پاکستان در مرحله نخست تاکنون ۶۴۰ هزار افغانستانی را اخراج کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟